2e week - Reisverslag uit Järvsand, Zweden van Lisanne Mast - WaarBenJij.nu 2e week - Reisverslag uit Järvsand, Zweden van Lisanne Mast - WaarBenJij.nu

2e week

Door: Lisanne van de Mast

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

05 Maart 2012 | Zweden, Järvsand

Heihei!

Als eerst even sorry! Ik heb jullie wel lang laten wachten op een nieuw verhaal. Ik hoorde van verschillende kanten dat mensen toch wel weer benieuwd waren hoe het hier, met mij en met de hondjes gaat.

Ook wil ik jullie eerst even bedanken voor alle lieve berichtjes. Wat is dat toch leuk om steeds weer te lezen! Jacques en Alie, de groetjes via de telefoon zijn overgekomen hoor, haha! Leuk dat jullie ook zo nu en dan weer meelezen! Als ik weer terug ben is het misschien wel leuk als ik eens een kopje koffie kom drinken!? :)
Opa en oma! Ik hoorde dat jullie een nieuwe laptop hebben weten te scoren? Bevalt hij goed? Hij is een stuk sneller dan de vorige zeker. En Tineke, ik wil de kou maar al te graag hier houden, maar helaas is het al een paar dagen aan het dooien. In Nederlands wordt er weer nachtvorst verwacht dacht ik? Dan hoop ik dat het hier ook weer wat kouder wordt. Groetjes aan iedereen thuis!

Bedankt voor je felicitatie Issabel! :) Ik zei al tegen mam en pap, jullie zwaaien mij als 18-jarige uit en komen mij straks als 19-jarige ophalen op schiphol, haha.

Wat leuk om ook wat van jullie te horen fam. Jansen!! Ik mis de geitjes wel hoor! Is groep 1 al wat aan het krimpen qua geiten? En groep 3 zou haast wel helemaal leeg zijn denk ik?
Zijn de schapen al begonnen, en gaat verder alles goed? Hoe gaat het met de knie? Ik mail jullie binnenkort even. Wat leuk dat Laura het ook naar haar zin heeft, maar ik had ook niet anders verwacht. :D

Afgelopen week was een drukke maar leuke week. Begin van de week was het ’s ochtends nog -19. Je merkte er eigenlijk helemaal niks van, behalve dat de bomen erg mooi wit bevroren waren en alles er gewoon nog mooier uitzag. Bea is samen met de Duitsers en hun kind weer naar huis gegaan. Het afscheid viel zwaar (met name voor Bea), maar eigenlijk moet ze gewoon blij zijn, want van de zomer is ze hier weer! De Nederlandse vader+zoon, de 2 Duitse meiden en het oudere Duitse stel zijn ook weer naar huis. (Die man heette Bodo, maar dat werd al snel Frodo. “He Frodo, where is the ring!?) Ze hebben het allemaal super naar hun zin gehad, dus dat is erg fijn! Ook een Nederlands stel die 3 dagen zijn wezen sleeën zijn gisteren weer naar huis gegaan. Zoals ik al zei, het was een druk weekje!

Helaas werd ik op dinsdag niet helemaal fit. Erg duizelig, last van mijn maag en slap. Ik heb die middag wat uurtjes geslapen, en verder wel aan het werk geweest. Die avond heb ik alles eruit gegooid en ben ik vroeg mijn bed in gegaan. Woensdag lukte het mij niet om buiten bij de honden te helpen. Ik zat zowat de hele dag op de wc, dus kon maar beter binnen blijven. Ook donderdag heb ik de hele dag binnen gezeten. Ik geloof dat ik vrijdag weer wat aan het werk gegaan ben, hoewel ik zaterdag weer even helemaal niet lekker was. Ik had natuurlijk ook 2 dagen lang niks gegeten.. Ik denk dat ik een fikse maag-darm ontsteking had.

Inmiddels voel ik me al weer een stuk fitter en ben ik vanmorgen weer bij de hondjes bezig geweest. Gesleed heb ik nog niet. Er was op zich af en toe wel plek voor mij om mee te gaan, maar aangezien ik me niet goed voelde, leek me dat niet zo’n slim plan.

Verder zijn er vrijdag nieuwe gasten aangekomen. 2 Nederlandse jongens. Zij hebben gisteren 1 dagje gesleed, en gaan van de week (afgewisseld met rustdagen) ijsvissen, snowscooteren, snowschoenhiking en kleiduivenschieten. Op dit moment haalt Richard 4 Belgische vrouwen op van het vliegveld. Zij blijven ook een aantal dagen en gaan ook buiten slapen.

Ohja, en dan zaten er nog Oostenrijkers in het blokhutje bij het meer. Wat een leuke mensen zijn dat zeg! Elke avond komen ze hier in het gastenverblijf wat drinken, kletsen en internetten. Hun Duits is echt heel grappig. Ik probeer dat zij Engels praten (ze kunnen vrijwel geen Engels) en zij zijn mij Duits aan het leren. Hoè grappig! (Fam. Jansen weet hoe goed mijn Duits is, hihi!) :)

Helaas is het echt flink aan het dooien hier. ’s Nachts vriest het nog wel een aantal graden, maar het fijne sneeuw zakt flink in. Soms is dat lastig met sleeën, aangezien ook het wegdek op de grotere wegen alweer tevoorschijn komt, en je die wegen wel moet oversteken. Het voordeel is wel dat je nu vrij weinig sneeuw hoeft te scheppen bij de kennels en in de speelwei. Het sneeuw zakt vanzelf in, top! Als het goed is zou het wel weer wat gaan sneeuwen, maar ook dat wordt steeds weer aangepast op de weersite.

Ik hoop dat het daar niet al teveel regent enzo! Ik kreeg wat foto’s van mam doorgestuurd van Babs heerlijk in de tuin in het zonnetje. Echt voorjaar dus.

Liefs xoxo

  • 05 Maart 2012 - 16:54

    Danielle:

    hey lisan.
    leuk joh dat je het weer erg naar je zin heb, en wat zijn de foto's mooi zeg!!!!
    alvast gefeliciteerd en lekker taart eten he!!!
    nou ik kijk uit na je volgende reis verslag!!

    liefs Daan

  • 05 Maart 2012 - 19:55

    Jacques En Alie:

    Alvast gefeliciteerd met je verjaardag, en een hele fijne dag toegewenst.
    En Ja kom maar gerust een keer aan voor een bakje koffie of iets anders wat je lekker vindt.
    Groeten Jacques en Alie.

  • 06 Maart 2012 - 08:57

    Annemie:

    Hoi Lisanne, wat een mooie wereld is het daar!!! Geniet van je verhalen en blijf je volgen
    kan ik met je moeder lekker beppen over je belevenissen daar.
    Hoorde dat je het op je vorige stage ook erg naar je zin had jij maakt dingen mee waar anderen van dromen!! Geniet lekker daar en voor morgen Gefeliciteerd en een hele fijne dag. Groetjes Annemie

  • 06 Maart 2012 - 13:59

    Laura:

    Hee Lisanne,

    Als eerst van harte gefeliciteerd met je 19e verjaardag!!! Wat heb jij leuke en mooie foto's gemaakt zeg in Zweden. Nu heb je het en in de zomer gezien en in de winter met sneeuw!! echt heel gaaf!!
    Ik loop nu stage bij de familie Jansen en heb het erg naar mijn zin!! Groep 1 en groep 3 zijn nu voor de helft leeg en per dag worden er nu een stuk minder lammetjes geboren, maar erg leuk in de opfok met al die kleine geitjes en bokjes. Ik hoorde en las dat jij het hier ook erg naar je zin hebt gehad. Heel leuk en gezellig hier!!

    Succes in Zweden met de honden en maak er een leuke dag van vandaag!!
    Groetjes Laura

  • 06 Maart 2012 - 15:25

    Gerard:

    Hoi Lisanne, Natiuurlijk ook via deze weg Van harte gefeliciteerd. Wel een gek gevoel dat jij op jouw verjaardag niet thuis bent. Maar als ik moet kiezen tussen thuis zijn of in Zweden, dan weet ik het ook wel... Ik neem er wel 1 of 2 op jouw gezondheid vanavond. Ook ik zat te wachten op een nieuw verhaal, maar ook ik weet dat jij de eerste week ziek was. En jij bent nooooooooit ziek!!
    Gelukkig gaat het nu alweer een stuk beter. Fijn voor je. Ik geniet van jouw verhalen en nog meer van je manier van schrijven. Het is net of ik erbij ben als ik het lees. Schrijf maar weer snel een nieuw verhaal, want niet alleen ik zit op jouw belevenissen te wachten. Ik merk dat meer mensen de site lezen. Veel plezier nog en grrrrrrrrrrrroet. Papa

  • 06 Maart 2012 - 16:42

    Mirthe:

    Hee San!

    Als eerst natuurlijk gefeliciteerd met 19de verjaardag !
    Ik hoop dat je een super leuke dag hebt!
    Toch gek dat we niet bij elkaars verjaardag zijn. Je ging weg toen jij 18 was en ik 15, en nu ben jij 19 en ik 16, haha.
    Wat vind ik het leuk om je verhalen te lezen, ik merk dat je het super naar je zin hebt en daar ben ik blij om! Al die verhalen maken wel dat ik er ook een keer heen wil ! Kunnen we samen. (a)
    Ook geniet ik van al je mooie foto's, wat een mooie beesten zijn het toch !
    Ik hoop voor je dat het weer weer iets beter wordt en dat het misschien weer gaat sneeuwen.

    Geniet maar lekker!
    Dikke kus

  • 06 Maart 2012 - 20:08

    Oma En Opa.:

    hoi lisanne.!!

    hier dan nog even een berichtje terug. WIJ HEBBEN JE MAIL ONTVANGEN. FIJN DAT JE HET WEER NAAR JE ZIN HEBT!! JE HEBT WEER VEEL LEUKE FOTO,S GEMAAKT DAT VINDEN WIJ ERG LEUK OM NAAR TE KIJKEN..NU DAT ER ZOVEEL SNEEUW LIGT IS HET TOCH EEN HEEL MOOI LAND !!
    LIEVE SCHAT GENIET ER GOED VAN!! VEEL PLEZIER EN EEN DIKKE KUS WEER VAN OMA EN OPA !!!

    DOEI1!1 DOEI!!!

  • 06 Maart 2012 - 20:26

    Ilse:

    Hej Hej,
    Lieve San, gefeliciteerd met je verjaardag, 19 jaar alweer ! Hoop dat je je weer een beetje beter voelt en snel helemaal opknapt, want dan kan je lekker weer je ding doen daar in het hoge Noorden :D Ik hoop voor jullie dat de sneeuw nog even blijft, wieweet komt er nog een laagje bij, zal leuk zijn. Geniet van je tijd daar en tot de volgende WBJ !! Liefs, mam

  • 07 Maart 2012 - 12:46

    Loulou:

    Hoi San, ik hoop dat je een leuke verjaardag hebt gehad. Fijn dat je je weer beter voelt ( heeft de cola zonder bubbels geholpen?)! Ook ik geniet van je verhalen en foto's. Het is inderdaad gek om niet thuis te zijn op je verjaardag, misschien voor je ouders en Mirthe nog wel gekker dan voor jou! (kunnen ze er vast een beetje aan wennen, het zal wel vaker voorkomen dat je er op bijzondere dagen niet bent, ik ken dat!) Geniet van alles, spreek je op FB, liefs, Lou

  • 11 Maart 2012 - 09:59

    Oma En Opa.:

    hoi lisanne.
    even kijken of je al wat nieuws hebt .jehebt het veel te druk met de honden en de gasten.hoe is het met je gezondheid ,gaat alles goed? wij hebben nog wat problemen met de e-mail op de nieuwe computer maar als dat er weer is dan mail ik je wel weer!!!!!! groetjes en een dikke kus van oma en opa!!!!!

  • 11 Maart 2012 - 21:07

    Sharon:

    Ooooh, die foto van Ugla. Die vond ik toen bij jouw foto's ook al het leukste! Wil je haar voor me meenemen? Hahaa!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisanne

Actief sinds 24 April 2011
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 50761

Voorgaande reizen:

08 Februari 2014 - 06 Juni 2014

Nieuw-Zeeland

24 Februari 2012 - 03 April 2012

Stage in Zweden (2)

05 Februari 2012 - 22 Februari 2012

Geiten verlossen in Weesp

06 Januari 2012 - 11 Januari 2012

Weekje Noorwegen

27 December 2011 - 29 December 2011

Citytrip Londen, met Mirth!

01 September 2011 - 30 Oktober 2011

Stage in Zweden

01 Juni 2011 - 10 Juni 2011

Survivallen in Zweden

28 April 2011 - 07 Mei 2011

Curacao here I come!

Landen bezocht: