De 3e trainingsweek - Reisverslag uit Järvsand, Zweden van Lisanne Mast - WaarBenJij.nu De 3e trainingsweek - Reisverslag uit Järvsand, Zweden van Lisanne Mast - WaarBenJij.nu

De 3e trainingsweek

Door: Lisanne van de Mast

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

18 Oktober 2011 | Zweden, Järvsand

Valt jullie dat ook op? Dat er nu onder mijn profielfoto staat: Ik ben terug over 12 dagen. Gek he? Ik kan me nog zo goed herinneren dat er stond: Ik ben terug over 50 dagen.

Maar ja, het is echt zo! Over 12 dagen zit ik weer in Nederland. 12 dagen, dat is al zo snel!! :o Poe!
Ik ga gewoon heerlijk genieten van deze laatste 1,5 week alweer. Het is echt zo maf. Ik heb een aantal weken geleden met Sander de “puppen” uit het S-nest geleerd om met een harnas aan te lopen. Dat lijkt echt lang geleden, en eigenlijk is dat het ook. Socks vond het nog dood eng, en als ik hem nu in zijn harnas zie hangen tijdens het lopen…. Echt leuk! :D

Maar, afgelopen week hebben we natuurlijk weer lekker getraind! We zijn zondags begonnen aan de 8 kilometer. We gingen er vanuit dat we 2 teams voor de pauze konden trainen, en 2 teams na de pauze. Al snel kwamen we er achter dat we gewoon 3 teams voor, en 1 team na de pauze konden doen. Jeetje, wat worden ze sterk!

Het is afgelopen week echt heerlijk weer geweest. Sommige dagen (en vooral de ochtenden) waren wel wat fris, maar met een zonnetje is dat heerlijk weer. Maandag hebben we lekker kunnen trainen, alles ging perfect. Dinsdag hebben Bantan en Buju toch weer ruzie gehad (2 puppen van Sander). Ditmaal tijdens de pauze, en eigenlijk hebben we allemaal niks gehoord. Bantan had wel een flink stuk vel los, en hier en daar kleine gaatjes. Na wat overleg zijn we dus ook de auto ingestapt en naar de dierenarts gegaan. Ik voorin, Bantan bij mij op schoot en bloed op mijn broek, haha. Hij bleef er verder wel heel rustig onder. In de auto was hij super braaf, maar ook bij de dierenarts.
De vrouw die Bantan hechtte was maar heen en weer aan het lopen, het duurde en het duurde. Uiteindelijk zijn er 4 of 5 hechtingen in het grote gat gedaan, en 2 in een kleiner gat. Bantan had wel geluk gehad, want het grote stuk vel wat los zat, zat vlak naast de slagader. Ook zijn spier is een beetje beschadigd. Uiteindelijk waren we na 4e weer thuis en is Bantan bij Sander gebleven.

Woensdag ging het goed met Bantan. We hebben lekker getraind met de andere hondjes en ze lopen steeds beter. 's Avonds kwam Andreas nog even, samen met Hakan en Andes. Dat was wel gezellig, heb nog lekker bij het meer met een kampvuurtje gezeten. Rond 12 uur lag ik in bed, want donderdag zouden we de 2 teams gaan trainen die dinsdag niet aan de beurt gekomen waren. 's Avonds was Sander met Bantan weer in de hondenkeuken. Alle hechtingen waren langzaam los aan het laten. De wond begon smerig te worden. Alles is schoongemaakt en na het weekend zou Bantan weer naar de dierenarts gaan.

Vrijdag heb ik rustig aan gedaan, en ben ik met Sander en Aaf mee geweest naar Strömsund. Zo kon ik mooi weer even boodschappen doen. :) Zaterdag wilde ik wat langer in bed blijven liggen, maar Kyona dacht daar anders over. Richard was jagen en Claudia en Jay lagen nog in bed. Dus om kwart over 9 werd er op mijn deur geklopt, haha. Heb gezellig met Kyona een spelletje gedaan en ben s’middags gaan wandelen. 2 uur heb ik in het bos gezeten, en alleen hoenders weten te spotten. Helaas!

Gisteren zijn Aaf en Clau naar de dierenarts geweest met Bantan en een van de puppen. Bantan heeft weer nieuwe hechtingen en de pup heeft oogzalfjes gekregen.

Ook deze week doen we weer de 8 kilometer. Volgende week komt er een vrouw een weekje mee trainen, dus waarschijnlijk zit ik dat niet zo vaak meer op de quad. Aankomend weekend wil ik naar Östersund, een grote plaats hier 2 uur rijden vandaan, dus dat wordt vast ook erg leuk.


Nou mensen, ik ga nog even lekker genieten en rustig aan doen, zie jullie snel!

  • 18 Oktober 2011 - 18:24

    Gerard:

    Ja Lisanne, Nog 12 dagen. Geniet nog van deze 1,5 week. Voordat je het weet sta je weer op Schiphol. Maar deze ervaring vergeet je nooit meer. Zo ben je aan het oefenen met de pups uit het S nest, en zo sleuren ze je door het bos met hoge snelheid. Ik geniet van je verhalen en de mooie foto's. Ook zie ik via de cam dat jij ook geniet. Stiekum kijk ik ook wel weer uit naar je thuiskomst. Naar uiteraard moet jij nog even genieten daar in Zweden.
    Groet Papa

  • 19 Oktober 2011 - 13:22

    Sharon:

    Hey meis!

    Ik heb je kaartje ontvangen! Dankjewel, wat lief! Hihi, zo krijg je een beer uit Nederland en ik zo'n mooie (L) uit Zweden.
    Geniet nog even van je laatste daagjes in Zweden en tot snel in ons koude regenlandje!
    Dikke kus, Sharon

  • 19 Oktober 2011 - 13:57

    Alie En Jacques:

    Wij vinden het wel jammer dat je weer naar huis gaat. Wij vinden de verhalen en de fotos wel mooi om te lezen, zeker nu de weblog van Claudia het niet meer doet. Zo blijven wij ook mooi op de hoogte van wat er allemaal gebeurt daarin het hoge noorden. Maar ja jij zult je familie en vrienden ook wel gaan missen zo langzamerhand. Nog fijne dagen daar en doe ze allemaal de groeten van ons.
    Alie en Jacques van Kooten uit Hoenderloo

  • 20 Oktober 2011 - 08:26

    Loulou:

    Hoi Lisanne, wat vliegt de tijd dan hè?! (time flies when you're having fun!) Ik vind je foto's prachtig en je schrijft echt heel leuk (misschien inderdaad niet zo'n gek idee om er wat mee te doen). Veel plezier in Östersund komend weekend (shoppen?)! dikke kus, Loulou

  • 20 Oktober 2011 - 16:27

    Robin:

    Hoi hoi,
    wat gaat de tijd snel. Ik blijf het super leuk vinden om je verhalen te lezen! Wat een leuke foto's, en een super schatig meisje. nog veel plezier de laatste dagen en geniet er nog even van!!!

  • 22 Oktober 2011 - 19:26

    Ilse:

    Hej Hej,

    Jaaaaa, het valt mij ook op, op het moment dat ik dit schrijf staat er onder je profielfoto dat je over 8 dagen terug bent...... m.a.w, over 194 uur staan wij op Schiphol, en dan is het alweer ruim 8 1/2 week geleden dat je bent vertrokken :D Geniet nog van je laatste week, en we duimen voor nog een beetje sneeuw :) dat zal toch wel heel leuk zijn !!
    Liefs, mam

  • 24 Oktober 2011 - 20:28

    Mirthe:

    San!

    Ik ben blij dat je weer naar nederland komt hoor!
    Ik weet dat jij liever daar blijft, maar ik mis je toch wel! haha.
    Berlijn was super! Echt, daar moeten we ook een keer samen heen! :D

    Geniet nog even van je dagen daar.
    Tot zondag!
    Dikkekus

  • 25 Oktober 2011 - 20:35

    Ilse:

    AAAAAAAAAAAAAHHHHH, lekker maf filmpje :D

  • 27 Oktober 2011 - 04:56

    Issabel:

    Hoi Lisanne,
    De laatste daagjes alweer. Voor je het weet ben je weer in NL. Geniet er nog even van. Nu maar hopen dat het nog gaat sneeuwen. Zou wel leuk zijn toch. Niets vergeten in te pakken of toch wel dan kun je nog een keer terug. Voor je het weet kun je de verhalen face to face vertellen aan paps, mams, mirthe en babs.
    Groetjes Issabel

  • 27 Oktober 2011 - 06:47

    Annemie:

    Hoi Lisanne,
    Geniet nog even van je mooie stage!!
    Je schrijft leuke verslagen en ik kan me voorstellen dat je wil blijven maar ja je moet het thuis front ook een beetje werk blijven bezorgen toch??
    Geniet nog even en een goede terug reis zie je wel bij Piet.
    Groetjes Annemie

  • 28 Oktober 2011 - 08:01

    Lisanne Van De Mast:

    Hee Alie en Jacques. Leuk dat jullie mijn blog nog steeds lezen!! :) Ik vergeet het elke keer te vragen, maar ik ben zo benieuwd naar jullie kat? Hoe is het uiteindelijk afgelopen?

    Hee Annemie! Jaaa, ik zou dolgraag nog wel even willen blijven! Zat er ook echt aan te denken om nog een weekje langer te blijven. Maar een weekje uitrusten thuis is ook wel fijn. Plus dat de familie wel graag wilde dat ik gewoon naar huus kwam, haha!

    Bedankt allemaal voor de lieve berichtjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisanne

Actief sinds 24 April 2011
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 50679

Voorgaande reizen:

08 Februari 2014 - 06 Juni 2014

Nieuw-Zeeland

24 Februari 2012 - 03 April 2012

Stage in Zweden (2)

05 Februari 2012 - 22 Februari 2012

Geiten verlossen in Weesp

06 Januari 2012 - 11 Januari 2012

Weekje Noorwegen

27 December 2011 - 29 December 2011

Citytrip Londen, met Mirth!

01 September 2011 - 30 Oktober 2011

Stage in Zweden

01 Juni 2011 - 10 Juni 2011

Survivallen in Zweden

28 April 2011 - 07 Mei 2011

Curacao here I come!

Landen bezocht: