De 2e trainingsweek - Reisverslag uit Järvsand, Zweden van Lisanne Mast - WaarBenJij.nu De 2e trainingsweek - Reisverslag uit Järvsand, Zweden van Lisanne Mast - WaarBenJij.nu

De 2e trainingsweek

Door: Lisanne van de Mast

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

08 Oktober 2011 | Zweden, Järvsand

En ook de 2e trainingsweek zit er op.
Afgelopen week ging wat minder vlotjes dan de eerste week. Dat ligt niet aan het lopen van de honden, overigens, want die lopen steeds harder en harder. Je merkt ook dat je steeds sneller klaar bent op een dag. Langzaam aan krijgen alle honden steeds meer spieren, en kunnen ze de quad sneller vooruit krijgen.

Nee, de honden onderling hebben afgelopen week flink gekibbeld. 2 “pups” van Sander vonden het nodig om elkaar te pakken. Ik schrik er steeds weer van. Alles gaat goed, totdat je een kabaal hoort. Sander is er vaak eerder bij, of heeft net wat in zijn handen om de honden uit elkaar te krijgen. Maar met deze 2 wilde dat niet :|. Dus ik kon, zo snel ik mij kon bedenken, een halsband en nekvel vastgrijpen, en Sander de andere hond. Als je hard NEE zegt, ze een tik op hun kop geeft en uit elkaar trekt laten ze uiteindelijk los. Gelukkig zijn er dit keer geen oren gesneuveld. Alles was nog heel, op een klein gaatje in een pootje na. Pfjoew!

Verder hebben we Jeff, een gigantisch grote en leuke hond! Hij heeft een erg kort lontje, en wordt dan ook heel zenuwachtig als hij als één na laatste kennel zijn brokken krijgt. Hij is zelf erg rustig. Blaft ook niet als we voeren, terwijl alle andere honden dat wel doen. We denken dat hij door al dat geblaf ook een beetje geïrriteerd raakt, en zo nu en dan laat hij even weten dat de honden in zijn kennel op moeten houden met dat geblaf. Zo hebben we ook Qanuk, wat ook een baasje is. Ook hij laat vaak even merken als hij het er niet mee eens is. Je weet het, maar toch schrik je er steeds weer van.

Verder had ik vrijdag vrij. Vrijdag en zaterdag worden vanaf nu mijn 2 weekend dagen. Zondag beginnen we weer met trainen. Nu gaan we niet 4 maar 5 dagen in de week trainen, en natuurlijk gaan we ook naar de 8 kilometer!

Donderdag hadden Sander en ik erg leuke foto’s gemaakt tijdens het in en uispannen. Deze foto’s ben ik ’s avonds gaan brengen. Ik zou gelijk blijven om samen met Aaf Robbinson te gaan kijken en natuurlijk even de pup te knuffelen. Toen ik bij hen aan kwam zaten Stick en Andreas ook binnen. Ik kon gelijk tussen hen in op de bank gaan zitten en eigenlijk hebben Aaf en ik niks meer van Robbinson kunnen volgen. Dat wordt dan maar de herhaling kijken. Zo rond half 12 was ik weer hier, en ben ik mijn bedje ingedoken. Andreas had gevraagd of ik mee wilde soep eten bij mensen hier in de buurt. Natuurlijk, gezellig :) Rond kwart voor 5 was ik bij Sander en Aafkje om met hen mee te rijden. Hier een klein stukje verderop, op een heuveltje, woont een Duits stel. Haar vader is er ook pas komen wonen. Hij stond bovenop het heuveltje met een grote pan soep op het vuur. Uiteindelijk kwamen ook Stick en Andreas en nog 2 Duitsers. Op zich was het een hele gezellige avond. De soep was erg lekker (groentesoep, goed voor de vitamientjes :p ). Daarna kwam de whisky en toen de zoete broodjes, haha! De Duitsers konden alleen niet goed Engels, dus echt makkelijk praten was dat niet, dus er werd veel Zweeds gepraat. Op zich kun je best delen volgen, maar als je net weet waar het over gaat, is het onderwerp alweer veranderd. Sander en Aaf gingen om iets voor 8 naar huis, en ik ben lekker met hen mee gereden. Had het de hele dag al koud, dus ben hier lekker voor de kachel gaan zitten en The Voice gaan kijken. Wel hoorde ik dat Antje (die Duitse vrouw) binnenkort uienpizza ging maken, met zelfgemaakte wijn. Als ik het leuk vond, mocht ik ook (weer) komen. Lief! Even kijken of ik er dan nog ben, en of ik daar zin in heb. Want dat Zweeds volgen is wel heel vermoeiend. Toen ik weer hier was, was de vermoeidheid ook best snel weg. Ik wilde eerst gelijk mijn bed in, maar ben toch nog maar The Voice gaan kijken :)

Vandaag kwam ik lekker wat later uit mijn bed. Koud!! Pfoeee, ben gelijk onder een warme douche gaan staan, ben hout gaan halen en ben lekker bij de kachel gaan zitten. Het voordeel is dat de zon heerlijk schijnt! Het waait wel hard, maar als je je goed inpakt is het erg lekker weer. Sander en Aaf gaan vanmiddag (dacht ik) bij het huis van Anderas kijken. Ik heb niet zoveel zin om er heen te gaan. Geen idee wie er allemaal komen, en dat zit ik weer tussen al het Zweedse gepraat, haha! Tenslotte heb ik zijn huis al gezien, en besloot ik toch wel dat ik erg jaloers ben! Tenminste, op het omhulsel zegmaar, binnen is het een grote bende.

Dus, ik ga zo een dikke broek aan doen, en dan even bij de hondjes knuffelen denk ik. Bella lag hier alweer binnen, haha. Misschien dat ik zo nog wel even met haar door de bossen ga wandelen.

Nou, succes allemaal met dat Nederlandse herfstweer! Hier schijnt de zon volop, af en toe wat regen, fris, maar dat maakt het juist heerlijk weer! Sterkte met het werk en school, haha!

Kus!

  • 08 Oktober 2011 - 18:39

    Ilse:

    Hej Hej,
    Mooi verhaal weer :) ! Leuk ook dat je er "veul" foto's van hebt, ook van jezelf met Sander op de quad, hahha, goed vasthouden zeker, zal wel hobbeldebobbel gaan :D Ben vandaag naar Faab geweest, Iggy is niet meer :( , heeft ie twee weken geleden moeten laten inslapen....... 9 jaar geworden, hij was er nog stuk van !
    Geniet nog ff van je weekend, en succes met de 8 kilometertjes volgende week, ook dat gaat lukken :D. Liefs mam

  • 09 Oktober 2011 - 08:34

    Mirthe:

    Hee san!
    Wat leuk om weer te lezen!
    Ook super leuk om al die foto's te zien.
    Volgens mij had ik al merendeel op msn gezien,
    maar de filmpjes waren nieuw voor me!
    Super! :D haha.
    Kus!

  • 09 Oktober 2011 - 12:40

    )Oma En Opa.:

    Hoi Hoi! Wat heb je weer een serie mooie foto,s !1 Wij hebben ze samen wel 4maal zitten te bekijken.Grandioos !!!!! Ook de honden voor de Guad is een geweldig iets om naar te kijken!! Volgende week moeten jullie 8 Klm. Veel plezier en succes gewenst!!! Groetjes en Kus van ons!!!!! Oma en Opa .

  • 09 Oktober 2011 - 17:39

    Danielle:

    hey lisan
    wat super gaaf ziet dat er uit zeg omgod wat ben ik jaloers!!!!!!!
    ik kijk echt uit naar jullie (ras en sil) verhalen en als jullie allemaal terug zijn vier ik mijn verjaardag wel een keer!!
    en oh ma goed dat je er ma 17 okt niet ben want dan heb ik mijn 1ste rijles(gevaar op de weg) spannend zeg
    maar tot gauw geniet er nog effe lekker van.
    lfs. Daantje

  • 14 Oktober 2011 - 13:39

    Harold :

    Hoi Lisanne,

    Na een tip van Gerard kijk ik regelmatig op je site.
    Misschien ken je mij nog van het 25 jarig jubileumfeestje van je vader.
    Wij moesten samen een gerecht maken. Nee, ik ben niet die irritante baas die het recept niet wilde volgen….
    Jouw verhalen zijn leuk om te lezen. Je bent echt een ondernemend type, hartsikke leuk. Van wie zou je dat nou hebben….haha.
    Gerard vertelde dat je ook plannen hebt om bij Willie Smits stage te lopen op Borneo. Dat gaat vast ook wel gebeuren !
    Het zou mooi zijn als er nu sneeuw gaat vallen in Järvsand.
    Op de slee achter de honden aan in een mooie witte wereld. Dat is vast nog veel leuker dan op de quad.
    Dan kan je daar weer mooie foto’s van maken ! De foto’s van de honden zijn erg mooi. Spiegelreflex zeker ?
    Zal wel een overgang zijn als je weer in Nederland bent en naar school moet.
    Wel makkelijk dat je dan zo kan aanschuiven met het avondeten…haha !
    Nou, veel plezier nog in Zweden !
    Groetjes Harold

  • 18 Oktober 2011 - 18:26

    Lisanne Van De Mast:

    Hee Harold!!

    Bedankt voor je leuke berichtje!!! Ik hoop inderdaad ook dat er nog sneeuw gaat vallen voordat ik weer naar huis ga. Ik heb de voorspellingen bekeken, en ik ben bang dat ik geen sneeuw meer ga zien, helaas

    Inderdaad een spiegelreflax ! Maar echt leuk wild heb ik er nog niet mee kunnen fotograferen. Ik ga straks weer moeten wennen ja. Nu ben ik elke dag lekker buiten, bezig. Straks zit ik weer dagen in de trein en school.... Bah!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisanne

Actief sinds 24 April 2011
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 50761

Voorgaande reizen:

08 Februari 2014 - 06 Juni 2014

Nieuw-Zeeland

24 Februari 2012 - 03 April 2012

Stage in Zweden (2)

05 Februari 2012 - 22 Februari 2012

Geiten verlossen in Weesp

06 Januari 2012 - 11 Januari 2012

Weekje Noorwegen

27 December 2011 - 29 December 2011

Citytrip Londen, met Mirth!

01 September 2011 - 30 Oktober 2011

Stage in Zweden

01 Juni 2011 - 10 Juni 2011

Survivallen in Zweden

28 April 2011 - 07 Mei 2011

Curacao here I come!

Landen bezocht: