De 4e trainingsweek - Reisverslag uit Järvsand, Zweden van Lisanne Mast - WaarBenJij.nu De 4e trainingsweek - Reisverslag uit Järvsand, Zweden van Lisanne Mast - WaarBenJij.nu

De 4e trainingsweek

Door: Lisanne van de Mast

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

23 Oktober 2011 | Zweden, Järvsand

Afgelopen week hebben we uiteraard weer getraind. We hadden heerlijk weer. Wel wat warmer dan afgelopen week, maar zolang het niet te warm wordt is het prima. De hondjes worden sterker en sterker. Wel merk je dat de ene hond het lopen echt geweldig vindt (eigenlijk allemaal), en de ander een dagje geen zin heeft. Het touwtje van het harnas hangt dan tijdens de training slapper. Vaak mag de hond dan een dagje vrij, en loopt daarna gewoon weer mee. Werk goed!

Woensdag sneeuwde het!! Woehoe. Het nadeel was dat het natte sneeuw was, en dat alles in je ogen waaide onder het trainen. Waarom sneeuwt het niet gewoon droge sneeuw nu ik er nog ben? :D

Donderdagavond ben ik bij Aaf en Sander weer Robinson gaan kijken. Bantan sliep nog even binnen aangezien zijn wond met hechtingen eerst goed moet helen. Runa, de pup wordt groot! Ze is gewoon al groter dan Bella! Haar oortjes gaan nu ook staan in plaats van dat de puntjes hangen, haha.
Na de aflevering arriveerde Bea. Zij is een duitse vrouw en komt een weekje meetrainen. Ze is afgelopen winter hier geweest, in Juli, nu en komt in Februari weer. Ze is helemaal dol op de honden, haha! Echt leuk.

Vrijdag was het een vroege ochtend voor mij. Ik zat om 7:45 in de bus naar Östersund. Super grappig! Echt iedereen gaat hier met de bus. Ik had dus het idee dat ik in een schoolbus zat, haha! In Strömsund ben ik overgestapt en na 2 uur kwam ik aan in Östersund. Lekker een broodje gegeten en de winkelstraatjes bekeken. Ik ben opzoek gegaan naar een nieuwe Fjäll broek, maar helaas hadden ze hem nergens! Wel was er een mooie jachtwinkel. Ze hadden rekken vol kleding van Pinewood. Ook Fjäll hadden ze hangen. Helaas een paar damesbroeken in maat 38 en groter. Ik heb wel wat broeken van andere merken gepast, maar ik ben gewoon helemaal verliefd op de Fjäll! Hahaha. Dan maar even in Nederland kijken, of bestelling vanuit Duitsland. Bea had een goede website.

Ik heb bij de Vera moda nog een leuke trui gekocht, nog wat gegeten en ben toen weer teruggereden. Rond een uur of 4 was ik weer hier.

Zaterdag ben ik weer wat langer in bed blijven liggen. Toen ik mijn ontbijtje aan het eten was zei Bea dat ze nog wat vergeten was in Strömsund. Ik eigenlijk ook, dus kon mooi even met haar mee rijden. We hebben in een sportwinkel samen broeken en mutsen gepast, haha. Ze hebben hier hele handige broeken met ritsen aan de zijkant. Die kun je over je boek aandoen zodat je warmer en je broek schoon blijft. Toen we de 2e sportwinkel uit kwamen stond er een man (incl Fjäll kleding) met een gigantische grote hond. Wow! Ik was er gelijk weg van. Even gevraagd of ik hem mocht aaien, enja, zo sta je haast een uur te kletsen! Ik denk dat mijn hoofd wel 2,5 keer in zijn hoofd pastte! Haha. De man (Alex) vertelde een heel verhaal dat de hond eens aangereden was door een trein. Hij was samen met een andere hond achter een muis aangegaan en belandde op het spoor. De machinist gaf door aan de politie dat hij een hond doodgereden had. Na een middag zoeken vonden ze een van de honden, de hond die voor de sportwinkel zat. Maar de hond leefde nog? Hij had wat schrammen, maar er was niks mis. Dan moest en zou de andere hond dood zijn, dachten ze. Maar nadat ze een heel end over het spoor gelopen hadden zagen ze in de verte, in de witte sneeuw, een rode hond galopperen. Wanneer een hond dood of gewond is galoppeert het niet meer. Ook de 2e hond was dus nog in leven!
Uiteindelijk had de rode hond niks, en was de 1e hond diegene die was aangereden. De trein had 60/70 km/h gereden. Wat een wonder! Hij kan helaas niet meer voor de slee, maar verder mankeert hij vrij weinig. Poe, wat is de Alaskan Malamute een leuke hond! Worden ook gewoon “oud”. Mam? Voor in de tuin! Hahaha. :D:D

  • 27 Oktober 2011 - 16:54

    Sharon:

    Nou, die hadden wij dus ook: Alsaskan Malamutes! Lekkere dingen toch. Echt om weg te smelten, zo lief die beesten zijn. Hahah, nu heb je ze ook eens meegemaakt en weet je waarover ik zo zwijmel altijd.
    Geniet van je laatste daagjes meis!(K)

  • 27 Oktober 2011 - 17:35

    Lisanne Van De Mast:

    Oh, echt Sharon? Ik dacht alleen Siberian Husky's! Ohh, ze zijn zo groot, lomp, lief, rustig, schattig en súper zacht! Goh! In Nederland (of België ja). Was dat niet te warm? Ik ben jaloers man! Wil nu wel foto's zien he, dat begrijp je! xxxx

  • 27 Oktober 2011 - 18:59

    Ilse:

    Hej Hej,
    Mam, voor in de tuin ? :0
    Tuurlijk San, komt ie : Graag 2x Malamute ( 1 is zo zielig !), 6x Husky ( handig om voor de fiets te laten lopen !), graag ook die hoender erbij, en dan die stomme geiten, kunnen onze tuin niet uit, dus uhh, doe ook maar, dan blijven die 2 elanden alleen achter...... te zielig, MEENEMEN!!!! Dan lijkt me die Bella een ge-wel-di-ge vriendin voor Babs, huppekee ook hierheen, en dan vooral ook die rooie kat niet te vergeten..... :D OOOOOOOOWW, ik kan niet wachten :) Neem je ze zondag allemaal mee ???? Ahh... toenou....:)
    Liefs, mam

  • 27 Oktober 2011 - 19:17

    Gerard:

    Als je al die dieren meeneemt, BEN IK WEG. Ha Ha.
    Papa

  • 28 Oktober 2011 - 07:41

    Mirthe:

    Nee hoor san, neem maar mee! :D haha xxx

  • 29 Oktober 2011 - 20:36

    Opa En Oma:

    hallo Lisanne, vanuit Duitsland,
    Wij hebben met zijn allen jouw wbj gelezen, wij vinden het heel leuk !
    Wij spreken je gauw weer in Nederland ! Groeten van opa en oma.

  • 30 Oktober 2011 - 09:41

    Ingrid:

    Hi Lisanne,
    Welkom weer in Holland, en Apeldoorn, misschien ben je er al of kom je nog.
    Ik heb erg genoten van al je belevenissen,als het niet iets met dieren wordt, dan de journalistiek !!
    Je zult wel heeeeel veeeel te vertellen hebben, en ook weer blij zijn om je 'thuis' dieren te knuffelen, en vergeet vooral je mam, pap, en zus niet. Of ga je gelijk door naar de Heul.Bedankt voor de hele leuke kaart, geniet van alle indrukken hier en en ook vooral van alle spitsdrukte op de rotonde, en rondwegen in Apeldoorn. Het zal wel even wennen zijn, vanuit die prachtige natuur daar nu hier. We zien of spreken elkaar weer.
    Ik weet niet of deze site nu ook nog actief is maar dat merk ik wel,
    Dikke knuffel Ingrid

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisanne

Actief sinds 24 April 2011
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 50761

Voorgaande reizen:

08 Februari 2014 - 06 Juni 2014

Nieuw-Zeeland

24 Februari 2012 - 03 April 2012

Stage in Zweden (2)

05 Februari 2012 - 22 Februari 2012

Geiten verlossen in Weesp

06 Januari 2012 - 11 Januari 2012

Weekje Noorwegen

27 December 2011 - 29 December 2011

Citytrip Londen, met Mirth!

01 September 2011 - 30 Oktober 2011

Stage in Zweden

01 Juni 2011 - 10 Juni 2011

Survivallen in Zweden

28 April 2011 - 07 Mei 2011

Curacao here I come!

Landen bezocht: