De 1e trainingsweek - Reisverslag uit Järvsand, Zweden van Lisanne Mast - WaarBenJij.nu De 1e trainingsweek - Reisverslag uit Järvsand, Zweden van Lisanne Mast - WaarBenJij.nu

De 1e trainingsweek

Door: Lisanne van de Mast

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

03 Oktober 2011 | Zweden, Järvsand

Hallo allemaal!

Zo, ik leef nog hoor:) hahah.

Hier gaat alles super. Vorige week zijn we begonnen met trainen. Maandag en Dinsdag hebben we dat met de auto gedaan. We hebben de honden die vaker meegelopen hebben, en diegene die oud genoeg zijn, in teams ingedeeld. Een aantal honden kunnen erg goed voorop lopen. Zij leiden dan de rest van het team. Allereerst voeren we de honden s'morgens “soep”. Dit zijn geweekte brokken, maar voornamelijk water. In de winter moeten de honden dit elke ochtend drinken. Water geven is dan niet te doen met die kou, en in de sneeuw zit te weinig vocht. Ondertussen wordt er poep geschept. Vervolgens bekijken we welk team we als eerste gaan trainen. Dan wordt de auto (of quad) klaargezet in de speelweide, en kunnen we de honden één voor één de harnassen aan doen. De honden worden in de speelweides gelaten zodat we ze ook dan weer één voor één vast kunnen zetten aan de lijn. Wat een gekte zeg! Voordat je begint kun je overleggen hoe of wat. Maar als je eenmaal een harnas aan hebt, versta je elkaar al niet meer. Zeker wanneer je de honden aan de lijnen vast gaat zetten, is het een hels lawaai. De honden hebben zo’n super veel zin om te lopen!! Ze blaffen, springen, bijten in de lijnen(niet gewenst) en er worden hele pollen gras uit de grond gehapt, haha. Zodra het anker (waar ze aan vast zitten) bij de leidhonden wordt weggehaald, en de poort van de speelweide open gaat, is het…. BAM. Zoef, gelijk echt zo’n vaart!

Als we dan terugkomen krijgen ze allemaal nog een bakje soep en wat lekkers. De harnassen gaan uit en de honden mogen weer in hun kennels. Iets smeriger en wat moe, maar vaak nog vol energie.

We hebben de 1e week met de honden van Richard 4 dagen 4 kilometer gelopen. 4 teams van 12 honden. Vanaf vandaag zijn de honden van Sander verhuisd naar de kennels van Richard. Nu hebben we (als ik me niet vergis) 2 teams van 14 honden en 2 van 16. Het ging het super goed vandaag! De honden maken totaal geen ruzie, wat super gunstig is. Ook deze week doen we nog de 4 kilometer. Met de quad. De auto heeft een chaos op het bospad achtergelaten, waardoor het erg lastig wordt om daar met de auto doorheen te komen. Met de quad kun je veel makkelijker door de modder heen, en natuurlijk is die ook een stuk lichter. Vanaf maandag gaan we naar de 8 kilometer.

Kyona was afgelopen zaterdag jarig. Ik had een kleinigheidje voor haar gekocht, en ben lekker een taartje wezen eten. Zondag heb ik ook gewerkt. Claudia, Richard, opa & oma en de kinderen waren een middagje zwemmen, en Sander was een weekendje weg. Ik ben s’ochtens lekker aan de slag gegaan, gekletst met erg aardige mensen die op de camping staan (Ze wreven het er nog even lekker in dat het noorden zo super mooi is, en dat Noorwegen ook geweldig is, en dat ik daar echt heen moet… fijn!! :p), en s’avonds gevoerd samen met Aafkje. Dat gaat dan toch wel wat sneller dan alleen.

Doordat ik elke dag zo veel bezig ben, heb ik weinig foto’s. Maar toch wel een aantal leuke! Aafkje heeft een pup van Sander gekregen, verassing!! :D Van het pupje heb ik nog geen foto’s, maar komen soon. Het is een Alaskan husky teefje van 8 weken. Lieff!

En, oja! Claudia is de hele week op Cursus. Van het weekend is ze even thuis, en dan is ze weer een week weg. Opa en oma Beerta zijn ook weer onderweg naar Nederland. Het wordt steeds stiller hier.

Kuss! xoxoxo

  • 04 Oktober 2011 - 08:15

    Hej Lisanne:

    Lisanne Hej, trevligt att läsa ett meddelande. Trevligt att hundarna trivs så bra. Jag förstår att det är smula hård. Fall men inte quad. Lite träning på "torra", och det är dags för snön. Detta är ännu ett äventyr. Jag ser fram emot nästa berättelse. Kiss Daddy

  • 04 Oktober 2011 - 08:19

    Hoi Lisanne:

    Voor het geval je niet alles kan lezen de vertaling:
    Hoi Lisanne,

    Leuk weer een berichtje te lezen. Fijn dat de honden zo goed met elkaar kunnen opschieten. Ik begrijp dat het heeeeel hard gaat. Val maar niet van de quad. Nog even oefenen op het "droge", en dan wordt het tijd voor de sneeuw. Dat wordt weer een andere belevenis. Ik kijk uit naar de volgende verhalen. Kus papa

  • 04 Oktober 2011 - 16:29

    Eliza:

    Hallo,

    Wij kwamen je vader tegen en we waren zo aan het praten over je stage.
    Claudia is een oud buurmeisje van mij, van de Reigersweg in Apeldoorn.
    Doe maar de groeten aan haar van Eliza.
    Ik hoorde dat je het leuk hebt en wil je veel plezier wensen.

    Groeten van Edwin , Eliza en Floor (Edwin is de collega van je vader en wij zijn weer de buren van Robin)

  • 04 Oktober 2011 - 16:42

    Lisanne Van De Mast:

    Heee Eliza!

    Tuuuurlijk weet ik wie jullie zijn! haha. Ik had het er zaterdag over met Claudia en haar moeder. Klopt het dat je een broertje en een zusje hebt? Of 2 broertjes en een zusje? En dat er een broer/zus in het buitenland woont? Dan wisten ze beide precies wie je was! Ze hadden hele verhalen over het feit dat je broertje graag kattekwaad uit haalde, haha, en vonden het erg leuk om zo de groetjes te krijgen. Groetjes terug!!

  • 04 Oktober 2011 - 19:02

    Oma En OPa .:

    HOi, honden leidster ! Zo ben je steeds weer ergens anders mee bezig, maar leuk hoor al die honden met harnassen aan. Je ziet op de foto,s al dat ze door het dolle heen zijn.Leuk werk.!!! Geniet er van!!! Groetjes , kus oma en opa !

  • 05 Oktober 2011 - 17:12

    Issabel:

    Hoi Lisanne,

    Gisteren dierendag maar volgens mij verwen je ze iedere dag.
    Leuk om je zo te volgen. Veel plezier nog en succes.

    Groetjes Issabel

  • 05 Oktober 2011 - 20:00

    Ilse:

    Hej Hej,
    Jaaah, nu gaat het beginnen, trainen , trainen en nog eens trainen :D !
    Onvoorstelbaar dat die honden er helemaal niet moe van worden hè, je zou
    toch denken omdat ze een aantal maanden niet zo gelopen hebben dat ze best
    ( een beetje ) moe zouden zijn..... maar nee dus !
    Lekker hè, zo de hele dag buiten zijn, geniet er maar van want je weet het ; de tijd vliegt !
    Trouwens, als ik met Babs fiets lijkt ie ook wel op zoiets van een huskey hoor, ik hoef helemaal
    niet zelf te trappen, voordat ik 't weet zit ik in Twello ! Dat heet Fauve-driving ! haha :P
    Veel plezier nog, liefs, mam

  • 06 Oktober 2011 - 14:44

    Loulou:

    Hoi Lisanne, zo te lezen vermaak je nog steeds prima. Wat een uitslover zeg, die vader van je, maar dat wisten we al :) (handig zo'n vertaalprogramma hè Gerard!!!). Het wordt vast ook al wat kouder bij jou, hier jammer genoeg nu ook. Zomer echt voorbij... Dikke kus van Johan, Nick, Natalia en van mij

  • 06 Oktober 2011 - 17:46

    Mirthe:

    Jeeeej, de trainingen zijn eindelijk echt begonnen! Leuk om te lezen joh!
    Het lijkt me geweldig om daar bij te zijn!
    Serieus, ik zou het ook wel een keer mee willen maken. :)
    Super mooie foto's ook san.

    Dikke kus Mirthe

  • 08 Oktober 2011 - 09:07

    Eliza:

    He die Lisanne,

    Wat schrijf jij leuk,daar moet je wat mee doen.
    Ik heb een broer en hij heet Wim,46 jaar en een zus Esther en zij is 43 jaar.Zij woont in Amerika .Ik ben de tweelingzus van Joeri en hij was inderdaad degene die van alles uit haalde,wij zijn de jongste,ik ben nu 40 jaar.
    Helaas is Joeri in 2009 overleden en is net 38 jaar geworden,hij was ernstig ziek.
    Joeri haalde van alles uit bij de fam.Beertha samen met kleine Edwin.Ze hebben wel eens sigaren van opa op zolder gerookt.
    Ik was natuurlijk heel braaf en ging altijd naar de paarden van Claudia ,Rosa,Natasja en haar veulen Sonja.
    Leuk om te lezen wat je allemaal ziet en mee maakt.
    Heel veel plezier en de groeten van Eliza


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisanne

Actief sinds 24 April 2011
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 50761

Voorgaande reizen:

08 Februari 2014 - 06 Juni 2014

Nieuw-Zeeland

24 Februari 2012 - 03 April 2012

Stage in Zweden (2)

05 Februari 2012 - 22 Februari 2012

Geiten verlossen in Weesp

06 Januari 2012 - 11 Januari 2012

Weekje Noorwegen

27 December 2011 - 29 December 2011

Citytrip Londen, met Mirth!

01 September 2011 - 30 Oktober 2011

Stage in Zweden

01 Juni 2011 - 10 Juni 2011

Survivallen in Zweden

28 April 2011 - 07 Mei 2011

Curacao here I come!

Landen bezocht: