Het is bijna zover! - Reisverslag uit Apeldoorn, Nederland van Lisanne Mast - WaarBenJij.nu Het is bijna zover! - Reisverslag uit Apeldoorn, Nederland van Lisanne Mast - WaarBenJij.nu

Het is bijna zover!

Door: Lisanne van de Mast

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

27 Januari 2012 | Nederland, Apeldoorn

Bijna is natuurlijk nog niet helemaal, maar de voorpret is er al! Zondag 5 Februari ga ik naar Weesp, in de buurt van Amsterdam. Ik ga daar 17 dagen helpen tijdens het aflammerseizoen. Boer Jansen heeft +/- 1.000 geiten, 50 schapen en 80 koeien :D. In de periode dat ik daar aan het werk ben lammeren de schapen helaas nog niet af. Wel zijn er zat geiten die hulp kunnen gebruiken, en erg veel jong spul dat verzorgd moet worden.

Ik blijf daar natuurlijk ook slapen. Veel boeren zijn in de nacht ook druk met alle bevallingen, maar ik hoef pas om 7 uur 's ochtends te beginnen. Zoals ik begreep neem ik een deel van het bedrijf voor mijn rekening, namelijk: de afdeling met alle jonge geitjes! Maar aangezien er nog heel wat meiden een aantal dagen komen helpen (omdat ze het afgelopen jaren zo leuk hebben gevonden), ben ik dus niet helemaal alleen :p

Vanmiddag ben ik nog even naar Klein Hekkelder in Voorst gereden. Mijn nieuwe aanschaf: een mooie blauwe overall!

Ze hebben er helaas geen draadloos internet. Ik hoop dus dat ik straks elke dag wat kan typen, maar kan niks beloven. ;)


Liefs! x

  • 27 Januari 2012 - 17:09

    Claudia Siberian Adv:

    Zo zo.... Nou nog effie dan!!! Wat was ook al weer je vertrek datum bij ons vandaan? Misschien kan je hier nog een bevalling meemaken!?!?
    Heel veel plezier op de schapen/geitenstage en tot snel!

  • 11 Februari 2012 - 20:10

    Ilse:

    Hey San,

    Inmiddels een week weg, en wat ik zo op Facebook lees , heb je het geweldig naar je zin !
    Mooi bedrijf, hard werken, maar daar krijg je juist energie van ! Veel succes, plezier en ik
    ben benieuwd naar je volgende verhaal :)

    Liefs, Mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisanne

Actief sinds 24 April 2011
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 50765

Voorgaande reizen:

08 Februari 2014 - 06 Juni 2014

Nieuw-Zeeland

24 Februari 2012 - 03 April 2012

Stage in Zweden (2)

05 Februari 2012 - 22 Februari 2012

Geiten verlossen in Weesp

06 Januari 2012 - 11 Januari 2012

Weekje Noorwegen

27 December 2011 - 29 December 2011

Citytrip Londen, met Mirth!

01 September 2011 - 30 Oktober 2011

Stage in Zweden

01 Juni 2011 - 10 Juni 2011

Survivallen in Zweden

28 April 2011 - 07 Mei 2011

Curacao here I come!

Landen bezocht: