Hard aan het werk - Reisverslag uit Weesp, Nederland van Lisanne Mast - WaarBenJij.nu Hard aan het werk - Reisverslag uit Weesp, Nederland van Lisanne Mast - WaarBenJij.nu

Hard aan het werk

Door: Lisanne van de Mast

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

14 Februari 2012 | Nederland, Weesp

Hallo allemaal!!!

Inmiddels zitten er al bijna 11 dagen op. Morgen ben ik er nog maar een weekje! Jemig, wat gaat de tijd snel zeg. Ik ga aankomende week nog maar extra genieten van de lieve geiten en vele lammeren.

Zondag is Marioes (een van de Polen die de geiten melkt) weer terug gegaan naar Polen. Marjan, een andere man, is diezelfde dag hier gearriveerd. De 2 mannen wisselen elkaar af om de 6 weken, maar aangezien Marioes niet zo goed meer beviel, komt hij niet meer terug. Wist je dat een ritje met een busje polen richting Polen omgerekend nog geen 60,- kost? Lachen toch!
Marian is een hele aardige man, heel anders dan Marioes. Hij is veel rustiger, lief tegen de geiten en komt vaak een praatje maken. Ook is hij met de geiten bezig in zijn vrijetijd!

Inmiddels is het alweer aan het dooien. Dit is super, aangezien alle automatische drinkbakken het inmiddels weer doen! Alleen de hokjes die we van gaas gemaakt hebben, hebben nog een emmer met water. Ook hoeft Willem-Jan zich niet meer druk te maken om het parkeren. Wanneer er geschaatst kan worden hier bij de molen, stelt Willem-Jan zijn land beschikbaar zodat de auto’s kunnen parkeren. Afgelopen dagen hebben veel vrienden en familie daar gestaan om de auto’s het land op te leiden.Gisteren moest Willem-Jan even weg. Samen met zijn mam hebben we alle lammetjes verzorgd en ben ik later de loods gaan voeren en de melkstal gaan controleren. Willem-Jan zou snel terug zijn, maar achteraf was hij pas na 12e weer thuis (maar goed dat ik de geiten helemaal klaar had!). Hij heeft daarna de koeien nog gedaan! Ik denk dat veel mensen het boerenleven onderschatten!

Vandaag heb ik heel wat grondhokken verwisseld. De goed drinkende lammeren heb ik verder van het apparaat gezet. Nu heb ik weer plek voor de wat minder goed drinkende lammeren, of de lammeren die het nog niet zo goed begrijpen. Wel is er een grondhok waarin er veel lammeren sneuvelen (ze gaan zo opgestapeld onder de lamp liggen, dan de onderste geen zuurstof meer krijgen, en platgedrukt worden).

Nu wachten we (mam en Marian) even op Willem-Jan (hij zou even 10/15 minuten gaan slapen, maar inmiddels is hij toch al echt een half uur weg, haha!), om zo lekker Poolse taart te gaan eten! Jammie!! :D

Vanavond ga ik weer een rondje maken langs de lammeren (+/- 300), alles flessen en aan de automaat zetten. Ook zitten er nu zo’n +/- 25 lammeren in de Loods (nog bij de mama’s) en 10 bokjes in de melkschuur. Eindelijk iets rustiger! Hahaha.

Slaaplekker allemaal!! :)

  • 14 Februari 2012 - 20:22

    Ilse:

    Hey San,
    Leuk verhaal weer :D ,jullie zijn er goed druk mee met al dat kleine grut ! Ongeveer 300 lammeren,
    dat zal een gemekker van hier tot Tokio zijn denk ik. Ik heb je foto's op Facebook bekeken, ze zien
    er echt schattig uit al die ukkies ! Maar de tijd gaat snel, nog een week en dan zit het er helaas weer op :( Zoals altijd komt er een eind aan iets leuks, maar wieweet kom je volgend jaar daar wel weer terug ! Hoop dat je Poolse taart lekker was en zo ja, bestel maar, bestel maar , bestel maar...... O nee, dat was wat anders, hahah
    Werkse nog en veel plezier, liefs, mam


  • 14 Februari 2012 - 21:24

    Ilse:

    AAAAAAHH, ook foto's, vind ik leuk ! :D

  • 15 Februari 2012 - 09:39

    Danielle:

    hey lisan
    leuk reisverslag zeg echt leuk om te lezen.
    ik ben nou echt benieuwd zeg wat mij te wachten staat.
    en de foto's zijn ook echt super. wat een schattige geitjes !!!!!!

    veel plezier nog
    xx

  • 16 Februari 2012 - 13:04

    Loulou:

    wat een werk zeg, al die geitjes! Wat heb je toch een leuke stages!

  • 16 Februari 2012 - 20:47

    Oma En Opa .:

    Hoi Lisanne. Wij hebben elkaar net gesproken per telefoon .En nu even je foto,s bekijken op de computer ,wat een leuke beesten zijn het ,als je die smoeltjes ziet wil je ze zo knuffelen.Ik kan het mij goed voorstellen dat je het hartstikke leuk vind.je zal ze nog gaan missen als je weer thuis bent Ha Ha!!!!!!! Groetjes!!!!!! Oma en Opa .

  • 23 Februari 2012 - 15:42

    Lisanne Van De Mast:

    Bedankt voor alle berichtjes!
    Het is echt leuk om jullie reacties te lezen, en te horen dat jullie de verhalen en foto's leuk vinden!! :D :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisanne

Actief sinds 24 April 2011
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 50761

Voorgaande reizen:

08 Februari 2014 - 06 Juni 2014

Nieuw-Zeeland

24 Februari 2012 - 03 April 2012

Stage in Zweden (2)

05 Februari 2012 - 22 Februari 2012

Geiten verlossen in Weesp

06 Januari 2012 - 11 Januari 2012

Weekje Noorwegen

27 December 2011 - 29 December 2011

Citytrip Londen, met Mirth!

01 September 2011 - 30 Oktober 2011

Stage in Zweden

01 Juni 2011 - 10 Juni 2011

Survivallen in Zweden

28 April 2011 - 07 Mei 2011

Curacao here I come!

Landen bezocht: