Vrijdag en zaterdag, heenreis en 1e dag! - Reisverslag uit Apeldoorn, Nederland van Lisanne Mast - WaarBenJij.nu Vrijdag en zaterdag, heenreis en 1e dag! - Reisverslag uit Apeldoorn, Nederland van Lisanne Mast - WaarBenJij.nu

Vrijdag en zaterdag, heenreis en 1e dag!

Door: Lisanne van de Mast

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

02 Juli 2011 | Nederland, Apeldoorn

Ik heb al mijn spulletjes bij elkaar gezocht. Veel hoef ik natuurlijk niet mee te nemen, aangezien ik maar 10 dagen weg ben. Zo rond half 11 zijn we vertrokken richting Houten. Pap, mam, Mirth en Wolter hebben mij afgezet bij de opstapplaats. Er stonden echt heel wat mensen! Ik was echt verbaast. Nadat ik wat mensen aangesproken had, kwam ik er achter dat er meerdere reizen van Labirinth vanaf die plek en rond dezelfde tijd vertrokken. Zo ging een groepje naar Spanje, en weer een groepje naar Frankrijk. Ik zag nog een aantal mensen staan bij een andere bushalte. Toch maar even daar heen wandelen. Gelukkig zat ik goed. Elco(19) begroete mij, en vertelde dat hij de reis ging begeleiden. Naast hem stonden Ilse (26), Marij(17) en Sascha(20). Vlak nadat ik bij het groepje was gaan staan voegde ook Marloes(20), Tessa(19), Jos(20) en Iris(20) zich bij het gezelschap. We stapte met z’n alle de bus in, en begonnen de reis!

We reden eerst via Amsterdam, waar we Niels (30) op pikten. Vervolgens reden we door naar Groningen waar we Frank(eind 20?), Charlotte(?) en Thomas(?) ook welkom konden heten in de bus. Charlotte ging op de camping werken en Thomas bleek later onze gids te zijn. De buschauffeurs vertelde ons dat er ook nog een stel padvinders uit Hamburg mee zouden reizen. Nou goed, dan maar een ommetje maken. Uiteindelijk gingen er een stuk of 6 “hamburgers”mee de bus in, en konden we doorrijden richting boot nummer 1. Ik geloof dat we daar ergens rond 12 uur s’ nachts aankwamen. Jammer genoeg was het niet toegestaan om in de bus te blijven zitten. We zijn met z’n allen buiten op het schip gaan staan. Na 3 kwartier varen waren we in Denemarken aangekomen. Vrijwel direct ben ik in slaap gevallen om na 2 uur weer wakker te worden toen we met de boot nummer 2 mee gingen. Gelukkig duurde deze toch maar 30 minuten en mochten we lekker in de bus blijven zitten.

Tja, en toen waren we dan eindelijk in Zweden! Zo rond 5 uur werd ik weer wakker. Gek zeg, want het was helemaal licht!? Ook vlak nadat ik wakker werd, ben ik weer in slaap gevallen. Op een gegeven moment riep de buschauffeur om dat we over een kwartiertje aan zouden komen. In werkelijkheid hebben we nog een uur of 1,5 doorgereden, en kwamen we rond 7 uur aan.

Bert stond al klaar om ons welkom te heten. Op dat moment wist ik nog niet wat voor ’n een vriendelijke mensen de eigenaren zijn. We kregen alleen een kopje koffie en uitleg over de eerste dag. We zijn vrijwel gelijk na alle uitleg (zoals, een eland kun je níet aaien!) boodschappen gaan doen. Toen we terug kwamen hebben we onze tentjes ingericht en de kooktent ed. bekeken. Spullen in de koelkast gezet en de kano’s gepakt. Begin van de middag lagen we al te dobberen in het water. We kregen een landkaart mee met daarop de uitleg hoe we bei eiland 86 moesten komen. Dat zou zo ongeveer 6 kilometer kanoën zijn. Elco en Thomas gingen niet mee.

Nadat we een hele tijd gekanood hadden kwamen we op het eilandje aan. Wat zijn de meren daar mooi zeg! Zoveel rust. Je kon mensen aan de andere kant van het meer gewoon horen praten. Echt heel bizar. We ontdekten een vuurplek en een bivak plaats. We hebben wat tentjes opgezet (voor het geval dat het bleef regenen en we niet in de open lucht konden slapen) en onze spulletjes geïnstalleerd. Bert had ons als opdracht meegegeven dat we opzoek moesten gaan naar het hoogste punt van het eiland. Maar dat punt was maar via 1 of 2 manieren te bereiken, omdat je via andere wegen steeds op kliffen zou stuiten. Nou goed, de toch naar dat hoogste punt was echt een giller. We gingen allemaal door de bosjes, takken en dichtbegroeide beplanting heen. Ik heb geen idee hoe lang we er over gedaan hebben, maar we kwamen steeds vast te zitten in modder en drijfzand. Toen we het na een uur of 2 zat waren en terug wilde gaan, kwamen we plots een soort paadje tegen, richting de top!? Ja! Ik kan je vertellen dat het uitzicht echt geweldig was. Je kon over een heel groot stuk van het meer kijken. Er was allemaal mos en vochtigheid, super mooi. Ook veel kikkertjes ed. Maar ook, ELANDENPOEP! Niemand geloofde mij, aangezien de keutels wel erg klein zijn. Maar als je na gaat denken, het is niet van een lynx, niet van een beer, niet van een bever, niet van een vogel, niet van een wolf oid? Nou, dan kom je al snel op een eland uit! :) Dus, ze moesten er zitten, nu nog even vinden (wat natuurlijk heel makkelijk gaat met 10 geitende en lachende mensen).

‘S avonds hebben we (geprobeerd!) om onze aardappels te poffel op het kampvuur. Jos de pyromaan zou het vuur wel even aanmaken, wat prima lukte. Helaas branden de aardappelen al snel aan, maar ze waren we uit te lepelen. De Euro Shopper worstjes waren niet te eten, maar de hamburgers waren super gelukt. We hebben nog even bij het kampvuur gezeten, want moe waren we allemaal wel van de reis. Oja, we hadden nog iets van een kennismakingsspelletje gedaan. Daarna ben ik mijn tandjes gaan poetsen in het meer en ben toen samen met Marij ons tentje ingekropen (het rechtende te hard om buiten te slapen, helaas.). Maar we hadden ons tentje zo neergezet zodat we wakker zouden worden met een super uitzicht.


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisanne

Actief sinds 24 April 2011
Verslag gelezen: 121
Totaal aantal bezoekers 50761

Voorgaande reizen:

08 Februari 2014 - 06 Juni 2014

Nieuw-Zeeland

24 Februari 2012 - 03 April 2012

Stage in Zweden (2)

05 Februari 2012 - 22 Februari 2012

Geiten verlossen in Weesp

06 Januari 2012 - 11 Januari 2012

Weekje Noorwegen

27 December 2011 - 29 December 2011

Citytrip Londen, met Mirth!

01 September 2011 - 30 Oktober 2011

Stage in Zweden

01 Juni 2011 - 10 Juni 2011

Survivallen in Zweden

28 April 2011 - 07 Mei 2011

Curacao here I come!

Landen bezocht: