De Hondjes - Reisverslag uit Järvsand, Zweden van Lisanne Mast - WaarBenJij.nu De Hondjes - Reisverslag uit Järvsand, Zweden van Lisanne Mast - WaarBenJij.nu

De Hondjes

Door: Lisanne van de Mast

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

03 September 2011 | Zweden, Järvsand

Heerlijk! Vandaag ben ik wat langer in bed blijven liggen. Wel was ik vroeg wakker door blaffende hondjes en krakende bedden. Maar dat geeft niet :) Ik heb heerlijk even rustig aan kunnen doen. Rond half 10 heb ik voor mijzelf een eitje gekookt en op een knäckebrödje gedaan. Ik ben daarna lekker naar buiten gegaan om even met de hondjes te klooien. Omdat er alweer veel poep in de kennels lag, was ik alvast begonnen om wat poep op te ruimen. Claudia kwam om even naar een van de hondjes te kijken, en wat kennels in de weides te laten. Inmiddels was het alweer half 1 geweest en ging ik binnen lekker wat warms drinken. Claudia had voor mij een brood gebakken. Walnotenbrood! Dat brood hier in de supermarkt, wat in 2014 nog goed is, is echt niet te eten. Ik ontbijt gewoon met knäckebröd en als lunch heb ik dan het zelfgebakken brood! :D

Tijdens de lunch kreeg ik via de mail alle namen van de honden met daarachter in welke kennel ze zitten. Ik heb alles even overgenomen in het uber leuke boekje dat mam had gemaakt, en ben de kennels in gegaan. Een groot deel van de namen kan ik nu bij bepaalde koppies plaatsen. Maargoed, als er 3 witte in 1 kennel zitten, ai! Dat wordt nog even goed opserveren qua gedrag en rangorde wie wie is. Wat zijn die pups uit het T-nest eigenwijs! Ze blijven maar tegen je op springen en in je gezicht likken. Ik "straf" ze door ze op hun neus te tikken en hard nee te zeggen. Maar goed, of dat echt helpt.. veel te enthousiast! Mijn Dubarry veters zijn ook erg lekker! Die ga ik dus voortaan in mijn laarzen stoppen wanneer ik de kennels binnenstap.

Rangorde, daar zeg ik wat! De hele dag laten ze elkaar weten wie hoger geplaatst is. Vaak gaat dat met veel herrie en gegrom. Claudia is wel eens de kennels in gerent om ze uit elkaar te halen. Ook Sander liep met verband om zijn vingers. Het zijn verder hele lieve honden hoor! Maar toch moet er rangorde bepaald worden, en soms is het handiger om daar even tussen te springen.

Ik ben rond half 4 weer lekker binnen gaan zitten. De hondjes kregen vandaag niet om 4 uur eten, er was wat tussen gekomen, wat ik morgen of van de week zou typen. Daardoor kregen ze pas na 6e eten. Ondanks dat ik vandaag vrij had, ben ik toch even gaan helpen. De hondjes hadden erg trek en zo konden Claudia en Richard wat eerder eten.

Daarna ben ik onder de douche gesprongen (alle honden verharen, ik speel mooi voor trimster! Haha), dus ik kon wel een douchebeurt gebruiken. Nu zit ik lekker voor de tv met de ouders van Richard. Ook Bella ligt hier op een stoel. Ze lag voor de deur toen ik van de douche vandaan kwam, dus had haar de woonkamer in gelaten. Snurken dat ze doet! We kunnen de tv haast niet volgen, haha.

Ik ga lekker verder tv kijken. Slaaplekker allemaal!

  • 03 September 2011 - 19:19

    Ilse :

    Hej Hej,
    Tja rangorde, zal er wel heftig aan toe gaan soms, maargoed dat je apen gewend bent, sta je niet helemaal zo raar te kijken.
    Zitten ze met reuen en teven bij elkaar, hoe werkt dat daar ?
    zal wel goed bekeken moeten worden denk ik.
    Liefs mam

  • 03 September 2011 - 19:58

    Wendy:

    Hey Lisanne,

    Leuk om te lezen hoe je het daar hebt. Ook erg leuke foto's. Is het gezin waar je zit Nederlands of Zweeds? Kom je als je weer terug bent in Nederland ook weer bij de Apenheul werken?
    Veel plezier nog daar.

    Groetjes Wendy

  • 03 September 2011 - 20:02

    Lisanne Van De Mast:

    Heii Wendy!

    Ja, het zijn Nederlanders. Zijn 5 jaar geleden verhuisd van Apeldoorn naar Zweden, grappig he! En natuuuurlijk kom ik weer terug :) Werkse de aankomende tijd.

  • 03 September 2011 - 20:59

    Pillie:

    Piesje, leuk dat je het naar je zin hebt!
    enjoyyyyyyyyyyyyyyyyyyy!

  • 04 September 2011 - 17:17

    Robin:

    Heee,
    het was even uitvoglen hoe ik op de site moest komen, maar het is gelukt:).
    Het is super leuk om je verhalen te lezen en er staan ook prachtige foto's op.
    Ik ga alles zeker volgen!!
    Groetjes Robin

  • 04 September 2011 - 17:47

    Ilse:

    Hej Hej,
    Lachen die foto !
    Begrijp niet wat er nou zo lekker aan is !!!!
    Toedels, mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisanne

Actief sinds 24 April 2011
Verslag gelezen: 114
Totaal aantal bezoekers 50761

Voorgaande reizen:

08 Februari 2014 - 06 Juni 2014

Nieuw-Zeeland

24 Februari 2012 - 03 April 2012

Stage in Zweden (2)

05 Februari 2012 - 22 Februari 2012

Geiten verlossen in Weesp

06 Januari 2012 - 11 Januari 2012

Weekje Noorwegen

27 December 2011 - 29 December 2011

Citytrip Londen, met Mirth!

01 September 2011 - 30 Oktober 2011

Stage in Zweden

01 Juni 2011 - 10 Juni 2011

Survivallen in Zweden

28 April 2011 - 07 Mei 2011

Curacao here I come!

Landen bezocht: