Een rustige dag - Reisverslag uit Järvsand, Zweden van Lisanne Mast - WaarBenJij.nu Een rustige dag - Reisverslag uit Järvsand, Zweden van Lisanne Mast - WaarBenJij.nu

Een rustige dag

Door: Lisanne van de Mast

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

02 September 2011 | Zweden, Järvsand

Zoo, om half 9 was het alweer tijd om boodschappen te gaan doen. Gelukkig heb ik vannacht heerlijk geslapen, ondanks de waarschuwingen dat de “buurman” in de kamer naast mij hard zou snurken. Wel heb ik de hondjes zo nu en dan horen blaffen, maar dan liep er waarschijnlijk een vos langs, en was er verder niks aan de hand. Toen Claudia en ik na een half uur rijden bijna in Strömsund waren, liep er een hele grote vos op de weg. Hij had echt een hele mooie diepbruine kleur! Jammer dat we in de auto zaten, en Claudia een afspraak had. Foto’s maken lukte dus niet.

Om 9 uur werd ik afgezet bij de super, en had ik bijna 1,5 uur de tijd om mijn boodschappen bij elkaar te zoeken. Maar zo makkelijk is dat nog niet! Vind maar eens boterhamzakjes of vochtige doekjes. Die liggen echt op de meest onlogische plekken. Na een uurtje had ik ongeveer alles, behalve dingen die koel moesten blijven. Claudia had zelf ook nog wat nodig, dus toen zij mij ophaalde zijn we samen nog even de winkel ingegaan. Ik heb een tijdje op het bankje voor de super gewacht op Claudia. Mensen keken wel naar mijn 2 grote Albert Heijn tassen! Hahaha.

Verder heb ik vandaag rustig aan gedaan. Ik ben over het erf gewandeld, rendieren en geiten wezen knuffelen, bij het meer gezeten en natuurlijk met de honden gespeeld! Ook heb ik even gekeken hoe Claudia en Richard voerde, wat uitleg gekregen en de honden geobserveerd. Daarna ben ik nog even achter de laptop gezeten. Toen ik met Syl aan het kletsen was kwam Belle, een van de waakhondjes binnen wandelen. Het is echt zo’n lief en jaloers beestje! Ik riep haar en ze sprong bij mij op schoot, zeiknat! Ze was met een Duitser die op de camping staat mee geweest toen hij ging vissen. Belle en water schijnt een perfecte combi te zijn, dus mevrouw was gaan zwemmen. Als je haar kwijt bent kun je haar ook bij het meer vinden, haha!

Ik ben maar snel onder de douche gegaan, want ik kreeg het koud van die natte kleren. Ze hebben hier super fijne douches! Gewoon lekker warm water, wat ook warm blijft, en een fijne straal! Top! Beter dan een willekeurige camping in Spanje of Frankrijk. Daarna ben ik eten gaan koken, en die aardappeltjes die ik over heb bak ik morgen lekker op!

Slaaplekker allemaal! Ik hoop dat jullie dit warme weekend gaan overleven. Hier begint het (als de zon weg is) echt fris te worden. Alsof het al vriest, maar het vriest niet. Heel gek, er hangt iets heel fris (niet qua kou, maar qua lucht) in de lucht. Nou ja, lastig uit te leggen!

Ajuuuus!!

  • 03 September 2011 - 16:46

    Ilse:

    Hej Hej,
    Zeg, die Belle, da's wat voor Babs, misschien kan ze Babs leren zwemmen ! Wat een maffe hond zeg ! Mooi dat je je spullen kon inslaan, anders was het water en je meegebrachte knäkebröd geworden, haha !!
    Volgens mij heb je de beschikking over alle mogelijke keukenapparatuur, dus das mooi makkie !!!
    Wieweet, kook je straks nog beter dan Cees, zal lachen zijn :) ;)
    SUCCES hoor, dag keukenprinses,
    knuffel, mam


  • 03 September 2011 - 16:50

    Ilse:

    Oow, en je gaat van de ene Iggy naar de andere, lachen !

  • 03 September 2011 - 19:26

    Rachelle:

    O, ik lees dat je ook zelf moet koken!!! wat leuk:D heb je je schort wel mee genomen?
    hahaha

    liefs

  • 03 September 2011 - 20:08

    Lisanne Van De Mast:

    Inderdaad mam! Het is een grote keuken! De helft staat nog niet eens op de foto. Er is zelfs een frituur en allemaal verschillende pannen. Ook blenders ed. Echt handig allemaal! Ik heb het schort niet meegenomen Rachel! Helaas :( Mam moest al 2 pakketten achter mij aan sturen via de post, omdat ik niet alles mee kon krijgen, haha!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisanne

Actief sinds 24 April 2011
Verslag gelezen: 108
Totaal aantal bezoekers 50778

Voorgaande reizen:

08 Februari 2014 - 06 Juni 2014

Nieuw-Zeeland

24 Februari 2012 - 03 April 2012

Stage in Zweden (2)

05 Februari 2012 - 22 Februari 2012

Geiten verlossen in Weesp

06 Januari 2012 - 11 Januari 2012

Weekje Noorwegen

27 December 2011 - 29 December 2011

Citytrip Londen, met Mirth!

01 September 2011 - 30 Oktober 2011

Stage in Zweden

01 Juni 2011 - 10 Juni 2011

Survivallen in Zweden

28 April 2011 - 07 Mei 2011

Curacao here I come!

Landen bezocht: