BBQ, quad, voeren en de geiten. - Reisverslag uit Järvsand, Zweden van Lisanne Mast - WaarBenJij.nu BBQ, quad, voeren en de geiten. - Reisverslag uit Järvsand, Zweden van Lisanne Mast - WaarBenJij.nu

BBQ, quad, voeren en de geiten.

Door: Lisanne van de Mast

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

21 September 2011 | Zweden, Järvsand

Zooo, even tijd om wat te typen! Ik ben bang dat het weer een lang verslag gaat worden, ha!

Zoals ik al zei was er vrijdagavond een BBQ. Ik wilde eigenlijk op tijd mijn nest in, maar dat ging hem dus niet helemaal worden. Ben gezellig bij de mensen gaan zitten om te eten, en als ze dan Engels praten is dat wel net zo gezellig. Ik zat naast Andreas, en tegen over mij zaten Mona en haar vriend Kenny. In het begin kon ik leuk en gezellig Engels lullen, maar naarmate er (bij hen) meer bier in ging, werd dat een stuk lastiger. Ondertussen ook met Sander een Aaf gekletst, dus dat was wel gezellig. Uiteindelijk kletsten er ook een hele boel andere mensen mee, dus dat was erg gezellig! :) Rond een uur of half 10 (?) gingen Andreas, Mona en Kenny weg, en vroegen of ik nog even mee ging. Tuurlijk, leuks! Eerst even naar het huis van Mona en Kenny gelopen. Daar hun hondje bekeken en wat gedronken/gekletst. Vervolgens zijn we in de auto gestapt (jaja, dat was echt wel grappig!) en naar het huis van Andreas gereden. Hij woont hier net om de hoek, maar je moet een hele steile heuvel op. Met de nodige drank op werd dat dus erg zachtjes rijden. Eenmaal boven stond er een super groot wit huis. Andreas woont er pas 2 weken, en heeft het van een oude man gekocht. Je kijkt zo over alle bomen heen naar het meer, echt super mooi. (Niet dat ik er veel van zag, aangezien het al donker was, hah!) Maar ik kan me er wat bij voorstellen. Nougoed, ook bij Andreas gedronken en gekletst (door al het bier lukte het Engels niet zo goed meer, haha!). Stick, familie van Andreas, kwam ook nog even zitten. Hij was er ook bij toen ze de 1e eland hadden geschoten. Hij vertelde dat hij het leuk vond dat ik erbij was, omdat de meeste meiden/vrouwen dat allemaal niet willen zien. *jeej* leuk om te horen. Kenny en Mona brachten mij weer naar het gastenverblijf hier, en om half 3 lag ik dan lekker in mijn bedje!

Zaterdag en zondag heb ik eigenlijk vrij weinig gedaan. Zaterdag kwam ik pas rond 11 uur/half 12 mijn bed uit, geloof ik. Het was een super mooie dag en ik heb lekker in de zon gezeten. Zondag hetzelfde, en heb ik Sander geholpen met voeren.

Ik zou niet meer weten wat ik maandag gedaan heb! Gek he? Gewoon een normale dag denk ik. S’avonds ging Sander nog even trainen met de honden. Richard ging mee en ik heb wat foto’s gemaakt. Ondertussen even met Aaf gekletst, en toen de honden weer terug gedaan in de kennels. Sander heeft enkele foto’s op zijn site staan.

Dinsdag ben ik even mee geweest om wat dingen in het bos te doen. Wat boompjes moesten om en wat takken opgeruimd. Donderdag komen er mensen kleiduiven schieten, en daar moest nog een pad voor gemaakt worden. Daarna hebben Sander en ik (Sander vooral) het hek bij de geiten (proberen) te maken, in de hoop dat de geiten nu wel in de wei blijven. Maar helaas! Poging mislukt. Vandaag liepen ze alweer meerdere keren op het campingveld.
Ook hebben we keien gehaald, zodat we de hondenhokken rechter kunnen zetten. Ze graven zoveel gaten in de kennels, dat alle hokken verzakken. We hadden nog wat tijd over, waardoor ik mooi even kon oefenen op de quad. Grappig zeg! Wel even wennen dat je met je voet moet remmen, en niet zoals op de fiets. Of dat je juist met je voet gas moet geven, zoals bij een auto. Maar, het rijden lukt! Met aanhanger. Alleen het achteruit is niet zo’n makkie. Nog even oefenen dus. Wel heb ik de quad naar de kennels gereden, en gevoerd. Ik had nog niet eerder gevoerd. 55 honden zijn natuurlijk wel erg veel. Je moet tenslotte precies weten wie wie is, en dan daarbij krijgt niet iedereen dezelfde hoeveelheid.

Vandaag ben ik de waterbakken wat beter gaan schrobben, en heb ik de weides weer even rondgelopen. Ook veel met de honden in de wei gespeeld, en even aan mijn verslag gewerkt. Ook heb ik een van de geitjes bekapt. (oja! Dat had ik maandag ook gedaan, haha. 2 geiten). Nummer 3 was vandaag aan de beurt. Maar zie die maar eens te vangen! Een bakje voer hielp niet. Ik had nog wortelen, hielp ook niet. Toen ben ik met een bak voer in hun nachthok gaan staan. Daar kon ik met een soort lasso eentje vangen. Maar geit was er niet mee eens, en begon wild te steigeren en te bokken. Wat een lachwekkend beest! Ondertussen was Bella ook de weide ingelopen (door het gaas heen) en bedacht ze zich dat het ook wel leuk was om even achter de rendieren aan te gaan. Ik dacht dat ze het niet zouden overleven! Ze knalde steeds tegen het gaas aan, echt sneu. Dus ik Bella roepen, maar de rendieren opjagen is natuurlijk veel leuker! Uiteindelijk had ik Bella, en was het geitje klaar. Alle hoefjes zijn weer netjes. Nog 2 geitjes te gaan! Sander en Richard hebben een bord gemaakt, op de plek waar ze altijd met de slees vertrekken. Erg leuk geworden!

Toen ik lekker binnen zat rond een uur of 6, zag ik alweer dat er 2 geiten ontsnapt waren. Ik had ze eigen van de middag ook alweer teruggedaan, maar ja, geiten he! Toen ik Bloem met haar vriendinnetje weer terug had gedaan, zag ik dat er nog 2 aan het mekkeren waren. Haha! Er zaten er weer 2 vast. Na enige moeite waren hun ook weer los, en ben ik weer snel naar binnen gegaan. Nu allemaal braaf blijven zitten jongens!!

Dat was het eigenlijk! Morgen gaat Sander weer trainen. Misschien dat ik wel weer even foto’s ga maken!! :D

  • 21 September 2011 - 19:02

    Robin:

    Super leuk om weer even wat gelezen te hebben. Grappig dat die geiten steeds ondsnappen!!

  • 21 September 2011 - 19:33

    Ilse:

    Hej Hej,
    Leuk verhaal weer, lijkt me leuk op zo'n quad, wil ik ook wel ! :D
    Ben benieuwd naar dat kleiduiven schieten, zal ook wel weer wat worden !
    Mooie foto av het meer, prachtig !
    Liefs, mam

  • 21 September 2011 - 20:37

    Gerard:

    Lisanne: veel oefenen met de quad, vooral met de aanhanger er achter. Kan je van de zomer de caravan op z'n plaats rijden. Trouwens niet te veel wennen aan de quad, want je moet in nederland gewoon weer met de auto rijden. Gewoon met de koppeling en gas geven met de voet.
    Mooie foto van het meer, lijkt wel of boven en beneden gewoon spiegelbeeld is.
    Kijk uit naar verdere verhalen en foto's
    papa
    ps Je hoeft je nooit te vervelen met die geiten in de buurt.

  • 22 September 2011 - 14:24

    Loulou:

    Hoi lieve San,
    Eindelijk eens tijd om je reisverslagen te lezen! Leuk joh. Zo te lezen heb je het prima naar je zin, houden zo. Lekker avontuurlijk allemaal en stoer dat je geholpen hebt met het villen van de eland. Heb je ook al eland gegeten? In Nick z'n schoonfamilie vinden ze het allemaal heerlijk! Je foto's zijn ook mooi en ik vind die van jou met Bella schattig.
    Dikke kus, ook van mijn mannen, liefs, Loulou

  • 22 September 2011 - 19:18

    Oma EnOpa:

    Hoi Lisanne. Wederom weer leuke verhalen om van te smullen . Ik zou er ook wel een keer bij willen zijn dat lijkt mij echt gaaf ! Vanmorgen je kaart ontvangen voor mijn verjaardag heel leuk,Bedankt!!!!! Kus!!! Oma enOpa!!

  • 23 September 2011 - 13:33

    Ilonka Jonkman:

    Hallo Lisanne in het hoge noorden! Zoals altijd heeft je vader het over je en over je avontuurlijke stage in Zweden.

    Ik heb je verslagen gelezen en je mooie foto's bekeken. Een eland geslacht? Dat zou niets voor mij zijn! Het ziet er super uit. Geniet van alles.

    Groetjes Ilonka

    ps met de hamster gaat het prima

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisanne

Actief sinds 24 April 2011
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 50761

Voorgaande reizen:

08 Februari 2014 - 06 Juni 2014

Nieuw-Zeeland

24 Februari 2012 - 03 April 2012

Stage in Zweden (2)

05 Februari 2012 - 22 Februari 2012

Geiten verlossen in Weesp

06 Januari 2012 - 11 Januari 2012

Weekje Noorwegen

27 December 2011 - 29 December 2011

Citytrip Londen, met Mirth!

01 September 2011 - 30 Oktober 2011

Stage in Zweden

01 Juni 2011 - 10 Juni 2011

Survivallen in Zweden

28 April 2011 - 07 Mei 2011

Curacao here I come!

Landen bezocht: