De trainingen gaan langzaam aan beginnen - Reisverslag uit Järvsand, Zweden van Lisanne Mast - WaarBenJij.nu De trainingen gaan langzaam aan beginnen - Reisverslag uit Järvsand, Zweden van Lisanne Mast - WaarBenJij.nu

De trainingen gaan langzaam aan beginnen

Door: Lisanne van de Mast

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

16 September 2011 | Zweden, Järvsand

Zo, even tijd om weer wat te typen :)
Hier gaat alles goed!! Ik hoop met jullie allemaal ook. Iedereen is vast heel druk met werk en school, en ik zit lekker hier, haha!
Woensdag zijn we begonnen om de puppen te laten wennen aan de harnassen. De S-puppen vonden het maar gek. Shadow, Sitka en Siouks doken gelijk ineen met de staarten tussen de poten. Sitka en Siouks konden er snel aan wennen, maar Socks bleef het een gek ding vinden. We zijn steeds met 2 honden het bos in gegaan. In totaal 4 of 5 keer. Ook Aafkje liep even mee met Morgen en later met Morgen en Bamse. Jeetje! Wat kunnen deze honden trekken zeg. Je zou denken dat honden van nog geen jaar niet zoveel kracht hebben. Nou, gelukkig had ik een buikband!
's Avonds ben ik mee geweest met de training van de honden van Sander. Ze liepen na de zomer weer voor het eerst voor de quad, en deden het super. Ook de jonge dieren, die nooit mee hadden gelopen of überhaupt een halsband/harnas aan hadden gehad, liepen netjes voor een eerste keer. Erg leuk om te zien hoe de trainingen gaan. En het leuke is, ik ga het nog vaak genoeg meemaken :D
Donderdag zijn we verder gegaan met het wandelen met harnassen. Iedereen liep eigenlijk wel netjes, behalve Socks dan. Nee! Hij liep wel braaf mee hoor, maar het is zo’n maf beest. Hij springt steeds tegen je op zo van, mag dat harnas nou uihuit? Ook beet hij Sander flink in zijn kuit. Ja, dat zei ik…. Maf beest, maar super lief.
Om half 5 was Richard weer terug van de Jacht. Ze hadden een Stier geschoten en moesten een flink pad zagen zodat ze hem ook uit het bos konden krijgen. Dat nam dus wat tijd in beslag. Keyona heeft op donderdag altijd gym, om 5 uur. Dus ik kon mooi meerijden om wat boodschappen te doen en even in de sportwinkel te kijken. Daarna zijn we in Strömsund wat gaan eten, en om half 8 was ik weer hier. Toen ik boodschappen aan het doen was, was Sander nog gaan trainen, zie: http://www.nowexperience.nl/blog.php
Vandaag was iedereen weg en had Sander vrij. Ik ben vanmorgen dus zelf alle kennels langs gegaan. Iedereen natuurlijk uitgebreid geknuffeld. Iets té uitgebreid, merkte ik al snel. Want het begon plots te regenen. Ik moest nog een aantal kennels langs en wilde snel naar binnen gaan. Toch nog even snel een blik werpen in de geitenwei dacht ik. Toen ik die kant op liep zag ik al snel dat er weer eentje vast zat in het gaas, en 2 andere aan de verkeerde kant van de omheining liepen. Ach, nat was ik toch al. Snel heb ik een bakje voer gehaald en ben ik de geit gaan bevrijden. Daarna de andere geiten gelokt om hen weer in de weide te doen. Maar de bordercollie in Bella kwam naar boven, en zij besloot de geiten te gaan drijven… de verkeerde kant op. Dus het duurde even voordat ik de geiten weer terug in de weide had. Vanmiddag ben ik de kennels nog een aantal keer langsgelopen en heb ik alle honden in de weide gelaten. Ondertussen natuurlijk nog even gespeeld met wat honden. Ook de hondenkeuken is weer schoon en hier heb ik alles gestofzuigd en opgeruimd. Nog even met Sander de BBQ wezen halen, want vanavond komen de mensen van de jacht hier eten. Claudia is dan als het goed is ook weer thuis, en kyona en Jay eten waarschijnlijk ook mee. Dat wordt wel gezellig!!
Doeg!

  • 18 September 2011 - 17:43

    Ilse:

    Hej Hej,
    Leuk jôh, dat de trainingen beginnen, zal wel heel veel tijd kosten om die jonge honden te leren lopen in een harnas.
    Maarrrrrrr dat geeft niks, heb je lekker wat te doen ! :D
    Heb inmiddels je verhaal over de BBQ al gehoord via de cam, leuk, wieweet kom je nog eens in het Pippi Langkoushuis, hahhahahah :)
    Succes aankomende week met de trainingen.
    Liefs, mam

  • 20 September 2011 - 12:52

    Aafke Bosch:

    Goh Lisanne, ik had van Carolien gehoord dat je in Zweden op stage was.
    Je kunt volgens mij ook op geen leukere plek werken en met zulke mooie honden.
    Ik heb genoten van je verhalen en natuurlijk ook van de foto's.
    Dat je dat durfde om die eland te villen.
    Groetjes Aafke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisanne

Actief sinds 24 April 2011
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 50772

Voorgaande reizen:

08 Februari 2014 - 06 Juni 2014

Nieuw-Zeeland

24 Februari 2012 - 03 April 2012

Stage in Zweden (2)

05 Februari 2012 - 22 Februari 2012

Geiten verlossen in Weesp

06 Januari 2012 - 11 Januari 2012

Weekje Noorwegen

27 December 2011 - 29 December 2011

Citytrip Londen, met Mirth!

01 September 2011 - 30 Oktober 2011

Stage in Zweden

01 Juni 2011 - 10 Juni 2011

Survivallen in Zweden

28 April 2011 - 07 Mei 2011

Curacao here I come!

Landen bezocht: