Alweer ruim 3 weken hier - Reisverslag uit Järvsand, Zweden van Lisanne Mast - WaarBenJij.nu Alweer ruim 3 weken hier - Reisverslag uit Järvsand, Zweden van Lisanne Mast - WaarBenJij.nu

Alweer ruim 3 weken hier

Door: Lisanne van de Mast

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

25 September 2011 | Zweden, Järvsand

Ja mensen! Ik ben gewoon alweer ruim 3 weken hier. Het voelt totaal niet zo, moet ik zeggen! :D

Bedankt voor alle lieve berichtjes! Lou en Ilonka, bedankt! Ik ga er echt zeker nog van genieten. Fijn dat alles goed gaat met de hamster, Ilonka! Ik heb er op dit moment nog maar eentje thuis zitten. Op de beurs in December spreek ik Martin of Peter even aan! Ik vind dat daar altijd mooie beesten vandaan komen. :D Petra, bedankt voor je smsje! Ik sms even niet terug, wordt dan wat te duur, maar ik heb hem gelezen! Leuk dat je aan me denkt :D

Afgelopen dagen heb ik weinig interessants meegemaakt. Het was (net zoals bij jullie) goed weer, en ik ben lekker buiten in de weer geweest. Ook heb ik vrijdag boodschappen met Sander en Aafkje gedaan. Eerst naar de Dollar store, een soort Xenos bij ons. Super grote winkel, en ze hebben van alles. Van Halloween tot aan kerstspullen, hah! Ook cake! Ik hoorde in een paar gangetjes naast mij chinezen druk aan het praten. Voor ik het wist stormde ze op een stapel cake af en namen ze alles mee! We hebben met z’n 3e staan lachen. Wat een maf volk is dat ook! We zijn daarna weer terug gereden naar Strömsund, waar ik eerst even de andere sportwinkel in gegaan ben. Ze hadden er best veel Fjäll hangen! Ik wil graag een damesjas. Maar niet zo’n standaard, want daar vind ik het merk dan weer te duur voor. Het liefst eentje met een fleece die ik er in en uit kan risten, zodat ik hem als tussen en winterjas kan gebruiken. Het meisje dat mij hielp wilde nog een collega bellen, zodat ik haar jas kon passen (ze hadden geen XS meer, en die had dat meisje aan). Echt, super veel moeite werd er gedaan! Super lief :) Ik heb een catalogus meegenomen zodat ik hier even kan uitzoeken wat ik precies wil hebben. Ook had ik al een mooie broek gezien, duuuus, ik ben bang dat ik die ook mee ga nemen :p Eerst maar even kijken, volgende week misschien naar Östersund. Daar hebben ze meer winkels, en hangt er misschien meer :)

Ook heb ik afgelopen dagen gevoerd. Langzaam hou ik steeds minder voer over, en vrijdag had ik zelfs precies genoeg over. Het leuke is dat ik nu vaak de quad haal, naar de kennels rij en voer. Toch wel leuk om eens wat anders te doen dan poepscheppen :) Ook rij ik de quad dan terug naar de hondenkeuken, voer de rendieren en zet de quad dan in de schuur. Maar, poepscheppen vind ik ook niet erg hoor! Maar zo afwisselen is wel erg leuk. Vanaf morgen gaan we ook s'morgens “soep” voeren. Dit zijn extreem geweekte brokken waardoor het net soep lijkt. Want ja, vanaf maandag gaan we echt beginnen met trainen!!

Vandaag ben ik met Kyona in de weer geweest. Van de week waren we al wezen wandelen, en vandaag hebben we buiten foto’s gemaakt en spelletjes gedaan :) Ook heeft ze geholpen om mijn sokken op te vouwen (hahahha!). Echt schattig.

Ohja, bijna vergeten! Ook heb ik elke dag 20x de geiten gevangen en bevrijd uit het gaas, haha. Wat een beesten! Ik ben bang dat er inmiddels niet één bloempje meer in de tuin staat hier.

Morgen gaat het dan echt beginnen. Richard en Sander hebben vandaag het autootje gereed gemaakt. Ze hadden al een auto, maar daar waren de remmen van kapot, en dat is niet zo’n slim plan om daarmee te gaan trainen. Ze hadden een ander autootje gevonden met super roze bekleding enzo, haha. Maar, de deuren (en dak, dacht ik) zijn er uit. Klaar om mee te trainen!

Kuskus!!

  • 25 September 2011 - 21:18

    Ilse:

    Hej Hej,
    Ja, alweer 3 weken weg, wat gaat de tijd snel hè ? Grappig dat je nu alles met die quad doet, lekker makkelijk ook, scheelt veel gesjouw ! :D
    Lijkt me nog wel een gedoe dat voeren, want alle honden hebben waarschijnlijk een verschillend dieet, dus eerst weten wie welke hond is en dan nog eens een keertje uitvogelen wie welke hoeveelheid voer mag hebben..... lekker druk mee ! :)
    Leuk die foto's van jou en Kyona, wat handig voor je dat ze je een handje helpt..... maarja dat doen "beste vriendinnen", haha, mooi hè ?
    Hoop voor jullie dat de temperatuur gaat zakken zodat jullie eindelijk met de trainingen kunnen beginnen en wie weet misschien in Oktober al wat sneeuw !
    Veel plezier maar weer komende week,
    Liefs, mam

    P.S. zijn die geiten ook goed in "grasmaaien " ? Neem er dan maar eentje mee !


  • 25 September 2011 - 21:46

    Oma En OPa .:

    Even snel kijken of er al nieuws is. Wat een leuke foto,s heb je weer gemaakt .Kyona lijkt mij een heel lief kind. Je bent lekker druk met alles en ook met de guad lekker aan het racen .Veel plezier!!!!!!!! Liefs Oma en Opa.

  • 26 September 2011 - 17:26

    Lisanne:

    San!
    Drie weken al weer, pfoe, de tijd vliegt!
    Wel fijn dat we elkaar gewoon op msn spreken. Ik denk dat wanneer we dat niet zouden doen, ik je toch een stuk meer zou missen! Zo te lezen heb je het zeker naar je zin, leuk ! :D
    En wat een súper leuke foto's !

    Dikke kus!

  • 26 September 2011 - 17:26

    Mirthe:

    Oke, verkeerde naam bij de reactie gezet, die reactie hierboven is natuurlijk niet van jou, maar van mij. Domm! :$

    Kus Mirthe

  • 27 September 2011 - 10:41

    Annemie[collega PZ]:

    Hoi Lisanne, wat heb jij een super plek voor je stage!
    Heb nu voor het eerst je site bezocht[schande he Ilse] je schrijft geweldige verhalen en saai is deze stage zeker niet.
    Zie je ook nog meer dan de kennels en die eigenwijze geiten?
    Hoop dat je nog veel leuke dingen mee maakt en geniet van deze tijd.
    Groetjes Annemie

  • 04 Oktober 2011 - 16:47

    Lisanne Van De Mast:

    Hee Annemie!

    Bedankt voor je leuke reactie!! Ik vind het echt heel erg leuk hier. Ik kan lekker in vieze kleding rondlopen, en niemand kijkt me gek aan. Echt lekker! Ik ga nog een dagje naar Östersund, waarvoor ik 2 uur moet rijden. Verder heb ik geen auto hier, dus echt makkelijk ergens heen kan niet. Daar komt ook bij dat er niet echt plaatsen in de buurt liggen, haha. Wel wil ik misschien een vlucht omboeken, zodat ik nog even in Stockholm kan blijven. Maar daar moet ik nog even naar kijken. Succes bij piet! :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisanne

Actief sinds 24 April 2011
Verslag gelezen: 117
Totaal aantal bezoekers 50679

Voorgaande reizen:

08 Februari 2014 - 06 Juni 2014

Nieuw-Zeeland

24 Februari 2012 - 03 April 2012

Stage in Zweden (2)

05 Februari 2012 - 22 Februari 2012

Geiten verlossen in Weesp

06 Januari 2012 - 11 Januari 2012

Weekje Noorwegen

27 December 2011 - 29 December 2011

Citytrip Londen, met Mirth!

01 September 2011 - 30 Oktober 2011

Stage in Zweden

01 Juni 2011 - 10 Juni 2011

Survivallen in Zweden

28 April 2011 - 07 Mei 2011

Curacao here I come!

Landen bezocht: