Älg! - Reisverslag uit Järvsand, Zweden van Lisanne Mast - WaarBenJij.nu Älg! - Reisverslag uit Järvsand, Zweden van Lisanne Mast - WaarBenJij.nu

Älg!

Door: Lisanne van de Mast

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

01 September 2011 | Zweden, Järvsand

Jaa, nog voordat ik de Zweedse bodem aangeraakt had zag ik een eland lopen! Maar ik zou vanaf het begin beginnen.

Ergens rond kwart voor 8 waren we al op schiphol. De koffer natuurlijk gelijk afgegeven en ben toen gezellig met pap en mam gaan ontbijten. Mirth had belangrijke dingen op school, dus die had ik om half 6 vanmorgen al gedag gezegd. Na het ontbijtje ben ik pap en mam maar gedag gezegd en naar de gate gelopen. Ja, natuurlijk nog even wat winkeltjes gekeken, maar aangezien mijn tas al zwaar genoeg was heb ik maar niks gekocht. Eenmaal bij de gate aangekomen bleek dat ik een half uur vertraging had, en na een minuut of 40 wijzigde de gate, dus het liep allemaal net wat anders.

Maar, om 11 uur zat ik in het vliegtuig, en om 13:10 lande ik op Stockholm arlanda. Het was zo’n grappig moment. Ik dacht bij mezelf, als ik nou een eland kan spotten voordat ik we weer op de grond staan, en ja hoor! Haha. Een vrouwtje liep aan de bosrand en stond daar rustig van de struikjes te eten.

Nadat ik heel Arlanda gezien had kwam ik bijna een uur later aan bij de gate die ik moest hebben. Wat is Arlanda groot zeg! Jemig. Ik heb snel wat eten gehaald en kon toen haast zo het vliegtuig weer in. Het was maar een klein uurtje vliegen naar Östersund, en daar was ik dan ook om 10 voor 4. We gingen via trappetjes het vliegtuigje uit en ik kon binnen zo mijn koffer pakken. Ha, handig, die felle groene kleur!. Toen ik de schuifdeuren door liep stond er gelijk een bus voor mijn neus die mij naar Östersund centraal kon brengen, top! Die bus vertrok om 4 uur. Die man wilde me ook nog helemaal de bus naar Strömsund wijzen, maar die had ik al zien staan. Wat zijn al die buschauffeurs aardig! Maar de Zweedse bevolking over het algemeen, hoor!

Toen begon de 1,5 uur durende busreis van Östersund naar Strömsund. Onderweg spotte ik een rendier en 3 kraanvogels! Kak, ik had ze al te graag op de foto willen zetten, maar helaas. In Strömsund stond Claudia al te wachten. Ze had een afspraak en bleef daarna in Strömsund zodat ik met haar mee kon rijden. Na een goed halfuur kwam ik dan aan in Järvsand, op de camping. Bep en Belle kwamen me blaffend verwelkomen, haha. 2 kleine keffende hondjes. Claudia heeft me even gouw het gastenverblijf laten zien, maar ook de kennels. Ik denk dat ik me hier wel ga vermaken de aankomende weken!! Ik heb net de spulletjes een beetje uitgepakt, en ga zo lekker slapen. Op dit moment zit ik bij de ouders van Richard in de algemene “woonkamer”. Zij hebben een kleindochter bij Robin in de klas zitten! Echt heel erg leuk. Robin, de oma van Marsha kende jou ook! Hahaha :)

Nu ga ik lekker slapen. Claudia heeft morgen een afspraak in Strömsund om 9 uur, ik kan rond half 9 met haar meerijden. Het duurt een uurtje, dus ik heb mooi even de tijd om boodschappen te doen!

Hej då!

  • 02 September 2011 - 20:40

    Raggie:

    Goh, wat gaaf zeg!! die elanden enzo!!
    Alles is zo te lezen goed gegaan met het vliegen en de busreis!! mooizo!!
    Hahaha ik moet zo lachen om het zinnetje: '' Kak, ik had ze al te graag op de foto willen zetten,'' HAHAHA echt piesje weer!!

    Nou veel plezier verder!!
    En oja, ik denk dat ik morgen of overmorgen even iets aan mijn waarbenjij.nu ga doen :)

    Enjoy your time!!
    (volgens mij is die zin niet helemaal goed, Maaaaaaar je snapt het wel ;)

    xx Raggie

  • 03 September 2011 - 14:09

    Danielle:

    hey lisan leuk joh z'n verslagje
    en fijn dat jehet al zo na je zin hebt!

    en nu al elanden enz. gespot (goed beziggg)

    hier is het lekker warm ik zit nu buiten haha.
    bij jou is het ook wel mooi weer of niet?

    ik hoor maandag meer over pieterburen (zeehondjes)
    ik hou je op de hoogte jij ons ook he :D

    nou ik spreekje nog wel over de pc.
    geniet ervan.

    xx Danielle

  • 03 September 2011 - 16:21

    Ilse:

    Hej Hej,
    Ik dacht, ik doe het maar in het Zweeds, haha
    Fijn joh, dat de reis een makkie was, ik dacht eerst nog van o jemig, als die vertraging
    nu maar niet oploopt, anders mis je ook nog je aansluiting ! Krijg je dat gezeur van
    omboeken, maar dat ging goed :)
    Leuk, die foto's, je kan het slechter treffen of niet dan ?
    Hoop dat je de kraanvogels nog kan spotten voordat ze naar het warme Zuid-Europa vertrekken.
    Hou ons op de hoogte !
    Liefs, mam

  • 03 September 2011 - 20:05

    Lisanne Van De Mast:

    Rachelle: Jaaa, alles ging perfect!! Echt heel erg fijn! Leuk dat je jou waarbenjij.nu ook gaat pimpen!

    Danielle: ohhh, ik ben zó erg benieuwd of het wat wordt. Waren ze wel een beetje positief, heb je daar ook dingen mogen bekijken enzo? Je moet het allemaal maar even mailen! Het was hier gisteren erg mooi weer. Veel zon en lekker warm. Vandaag wat meer bewolking en morgen gaat het ook wat regenen. Ben benieuwd!

  • 04 September 2011 - 17:22

    Robin:

    Heee,
    Super dat je het zo naar je zin hebt!!
    Haha leuk dat haar oma mij nog kende, doe haar maar de groeten van mij.
    Groetjes Robin

  • 05 September 2011 - 19:04

    Oma En Opa:

    Als ik dit allemaal lees dan begin ik maar alvast met een paar hokken te timmeren voor de rendieren en de kraanvogels en wat er verder nog bijkomt !!!!!!! Tjo!! Tjo!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisanne

Actief sinds 24 April 2011
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 50774

Voorgaande reizen:

08 Februari 2014 - 06 Juni 2014

Nieuw-Zeeland

24 Februari 2012 - 03 April 2012

Stage in Zweden (2)

05 Februari 2012 - 22 Februari 2012

Geiten verlossen in Weesp

06 Januari 2012 - 11 Januari 2012

Weekje Noorwegen

27 December 2011 - 29 December 2011

Citytrip Londen, met Mirth!

01 September 2011 - 30 Oktober 2011

Stage in Zweden

01 Juni 2011 - 10 Juni 2011

Survivallen in Zweden

28 April 2011 - 07 Mei 2011

Curacao here I come!

Landen bezocht: