Weekend - Reisverslag uit Järvsand, Zweden van Lisanne Mast - WaarBenJij.nu Weekend - Reisverslag uit Järvsand, Zweden van Lisanne Mast - WaarBenJij.nu

Weekend

Door: Lisanne van de Mast

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

10 September 2011 | Zweden, Järvsand

Dag allemaal!!

Oh, ik vind het echt zo super leuk om al jullie reacties te lezen! Rachelle, ik moest echt zó hard lachen om dat gundi-verhaal!! Ingrid, ik ben jaloers! Ik hoop dat Ashley en Isabeau hem niet wegjagen! Kirsten & Petra, ook erg leuk om jullie reactie te lezen! :)

Gisteren, vrijdag, ben ik ’s morgens met Claudia naar Strömsund gereden. De winkel ging pas om 9 uur open, dus ik moest een half uurtje wachten. Nou is dat niet erg, maar het bleef maar hozen! Ik ben onder het afdakje van de winkel gaan staan. Er kwamen steeds meer mensen naast mij staan met wie ik een gesprekje probeerde te voeren, of zij met mij. Maar ja, oudere mensen kunnen niet goed Engels, en ik geen Zweeds, dus dat was niet zo’n succes. Wel reageerde iedereen heel enthousiast als ik vertelde dat ik uit Holland kwam, haha! Ik heb mijn boodschapjes gehaald en kwam Aafkje tegen (van Sander). Claudia kwam ons weer oppikken en we zijn met z’n 3e weer naar huis gegaan. Ik heb snel de spulletjes opgeruimd en mijn werkkleding aangetrokken. Capuchon op en naar de hondjes!

Ze wilde allemaal een aai over hun bol, maar dat was het dan ook. Niemand had behoefte om de speelweide in te gaan. Ik heb alle kennels netjes gemaakt en ben weer lekker naar binnen gegaan. Ik heb nog wat beleg van de ouders van Richard gekregen. Lekker, Nederlandse smeerkaas! :) Ze zijn om 6 uur ’s morgens al vertrokken naar Alcatraz. Ja! Precies! Het eiland waar ik van de zomer 10 dagen vakantie gevierd heb. Grappig he! Ik heb ze gevraagd om Bert en Ciska de groetjes van me te doen. Als het goed is zijn ze inmiddels thuis aangekomen (Goed reis gehad?! Ook werkelijk bij Alcatraz aangekomen? :))

Vandaag heb ik tot 10 uur in mijn bedje gelegen, haha! Heerlijk. Zo af en toe moet dat even :). Ik heb rustig een ontbijtje gemaakt en ben lekker gaan puzzelen. Eigenlijk de hele middag. Ik had niet echt zin om op de laptop aan de gang te gaan. Internet deed het ook niet, dus dat werd dan al lastig. Heerlijk is dat, om even niks te doen. Niks, echt niks. Gewoon domweg puzzelen, nadenken over dingen, uitrusten. Ik heb mijn joggingbroek tegen 3 uur even verruild voor een spijkerbroek. Samen met Bella heb ik nog een uurtje aan het meer gezeten. Daarna ben ik weer snel naar binnen gegaan om mijn joggingbroek weer aan te trekken, en de rest van de pannenkoeken op te eten! (Jaaaa! Mama! Van deze mix kun je echt perfect crêpes maken! :o Als ik op de een of andere manier plek in mijn koffer heb, neem ik wat mee!)

Nou, eigenlijk was dat het wel weer. De afgelopen 2 dagen ben ik dus weinig bij de hondjes geweest. Wel heeft James ruzie gehad met Quanuk. Quanuk is veranderd van een mooie witte hond, naar een half rode hond. Hij heeft een scheurtje in zijn oor. Even afwachten of dat netjes heelt, of dat het een scheurtje blijft. Wel kon ik vanmiddag mijn broeken en jassen even wassen. Haha! Dat was ook echt wel nodig. Alles is steeds zo’n modderbende wanneer het geregend heeft. Het water is wel snel weer weg trouwens, dus als het eenmaal droog is, zakt het water ook zo weg. Inmiddels is alles weer heerlijk schoon.

Kus! xxx

  • 10 September 2011 - 20:24

    Mirthe:

    Lisanne!

    Eindelijk weer internet! Haha.
    Jammer van het weer, al die regen! ;o Hier was het vandaag heerlijk warm, alleen de zon heeft weinig geschenen.. Dus echt zonnen konden we niet. Wel leuk dat de mensen positief reageren wanneer je verteld dat je uit Nederland komt! Komen ze denk ik niet vaak tegen, een Nederlands meisje alleen in Stömsund schuilend voor de regen. xD
    Wat toevallig dat de ouders van Richard naar Alcatraz zijn gegaan! Das nog eens leuk om te horen! Zo zie je maar dat je overal bekende dingen tegenkomt :)

    Ik spreek je snel weer op msn en skype!

    Dikke kus!

  • 11 September 2011 - 09:15

    Gerard:

    Lisanne, jij vindt het leuk de reacties te lezen. Ik vind het heeeeeeeeeel leuk jouw verhalen te lezen. Het lijkt wel een dag uit mijn leven: slapen, boodschappen doen in de regen, werken in de regen, eten klaar maken, afwassen, kamer opruimen, kleren wassen, etc. Toeval he? van Alcatraz. Ik hoop dat het ook nog droog wordt, dan kan je met Bella naar het meer. Leuke foto's. Ik kijk uit naar het volgende verhaal. Groetjes papa.

  • 11 September 2011 - 10:08

    Isabelle:

    Heeeeei lisan!!
    Haha je vader heeft helemaal gelijk, ik vind het ook super om je verhalen te lezen.
    Echt super dat je dit daar allemaal kan mee maken,
    trouwens die foto's zijn ook echt leuk! Lekker met die hondje enzo.
    Haha heb je nu trouwens meer eten in huis gehaald, en ben je van plan om binnenkort nog een keer de bossen in te gaan om wilde dieren te spotte?
    Met mij gaat het vandaag wel redelijk, gisteren was erg gezellig, hebben met een hele groep vrienden heerlijk in de tuin gezeten onder het afdakje:D vanmorgen heb ik al een leuke vroege dienst gedraait. Nu ff bij komen en dan vanmiddag even slapen, studeren en aan me auto theorie, ik ga 29 september op .....! en dan mag ik voor de kerst afrijden als het zo door gaaat :D:D jeeeeeh!
    Meis geniet nog lekker van je zondag en de komende week! rust lekker uit en geniet!
    Liefss en dikke kus xxxxxxx!

  • 11 September 2011 - 10:19

    Jacques En Alie:

    Ja hallo Lisanne, we zijn goed aangekomen bij Alcatraz en hebben de groeten overgebracht van je, en zoals altijd de groeten terug. We hadden mooi weer onderweg, we zijn zaterdag om 17.30 uur thuis aangekomen. Nog een fijne tijd daar, en doe iedereen de groeten van ons. Jacques en Alie van Kooten.

  • 11 September 2011 - 11:00

    Ilse:

    Hej Hej,
    Gôh, mooi vest heb je aan op de foto ! Lijkt wel van The North Face, nieuw ?
    Kussss

  • 11 September 2011 - 12:24

    Oma En Opa :

    Zo maak je toch weer veel leuke dingen mee ,die je hier niet hebt !! Leuke foto,s met Bella en je huiskat ! Mooie omgeving en ook het meer ziet er geweldig uit !!! Morgen weer gewoon aan het werk Ja Ja ! Kus Oma en Opa!

  • 12 September 2011 - 14:05

    Mirthe:

    Oh san, ik vind je foto's zo leuk! :D

  • 12 September 2011 - 20:18

    Lisanne Van De Mast:

    Hee Isabelle,
    Dankjewel! Leuk dat de BBQ geslaagd was, haha. Ik heb wat meer eten in huis gehaald ja, haha! Tros druiven, bananen en 10 appels. Had een pak koekjes, ik dacht, die zijn wel lekker! Maar echt niet te vreten, helaas. Wat fijn dat je al zo snel af zou kunnen rijden! Zet hem op met je theorie!! :) Ik ben wel van plan om nog wild te gaan spotten ja! Maar ik heb nog tijd zat. Dat zeg ik wel zomaar, maar de tijd gaat wel snel hoor! Sjeetje.

    Hee Jacques en Alie!
    Wat fijn dat jullie mooi weer hadden onderweg! Jullie zijn vast geschrokken toen jullie in Nederland aan kwamen, haha. Leuk ook dat jullie het in 2x rijden gehaald hebben. En Alcatraz nog even gezien hebben, haha! Ik ga iedereen de groetjes doen!

    Mam, inderdaad! Apart he, dat vest? Nieuw inderdaad! Die prijs ga jij niet zo snel meer vergeten, hahahaha :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisanne

Actief sinds 24 April 2011
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 50771

Voorgaande reizen:

08 Februari 2014 - 06 Juni 2014

Nieuw-Zeeland

24 Februari 2012 - 03 April 2012

Stage in Zweden (2)

05 Februari 2012 - 22 Februari 2012

Geiten verlossen in Weesp

06 Januari 2012 - 11 Januari 2012

Weekje Noorwegen

27 December 2011 - 29 December 2011

Citytrip Londen, met Mirth!

01 September 2011 - 30 Oktober 2011

Stage in Zweden

01 Juni 2011 - 10 Juni 2011

Survivallen in Zweden

28 April 2011 - 07 Mei 2011

Curacao here I come!

Landen bezocht: