Heerlijk rustig - Reisverslag uit Järvsand, Zweden van Lisanne Mast - WaarBenJij.nu Heerlijk rustig - Reisverslag uit Järvsand, Zweden van Lisanne Mast - WaarBenJij.nu

Heerlijk rustig

Door: Lisanne van de Mast

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

12 September 2011 | Zweden, Järvsand

Zo, lekker ingepakt voor de houtkachel! Hallo Nederland! :) Leven jullie allemaal nog? Aardbeving, storm, hagel, regen en wind! Jemig, haha. Ik zag net op het nieuws van die reuze hagelstenen. Iedereen ongedeerd? (volgens de Zweedse buienradar krijgen wij vannacht en morgen ook slecht weer)….

Hier gaat alles lekker. Zondag heb ik uitgeslapen, en ben ik de halve dag bij de honden geweest. Het was wel wat miezerig weer, maar echt nat werd je er niet van. Top dus! Ik heb ’s avonds Sander even geholpen met voeren. Dat scheelt hem veel tijd, en ik vind het wel gezellig :) De aanhanger is vrijdag kapot gegaan, dus we kunnen niet meer met aanhanger en quad voeren. We zijn dus genoodzaakt om de zak voer mee te nemen naar de kennels (en een bak warm water om alles te weken). Ik had de zak al binnen staan, toen ik zag dat er nog honden in de weides liepen. Dus ik laat 6 honden naar binnen, maar ze stonden niet voor hun kennels? Nee, vind je het gek als er een zak voer staat! Ahahha. Jemig! Ik heb alle honden 1 voor 1 op moeten tillen en in hun kennels moeten zetten, mafkezen! S’ avonds lekker Nasi gemaakt en niet al te laat gaan slapen.

Vandaag was ook een lekkere dag. Sander kwam hier vanmorgen om 8 uur thee drinken, en toen zijn we rond half 9 naar de honden gegaan. Richard gaat deze week elke morgen om 05:00 al weg voor de elandenjacht. Claudia heeft deze week cursus, dus het is rustig! Haha. Ik ben aan de gang gegaan om wat foto’s te maken, en heb weer veel tijd bij de kennels doorgebracht. Om 4 uur ben ik even met Kyona wezen voetballen. Dik verloren, of course, met 7-1. En dat ene puntje kreeg ik voor al mijn moeite en reddingen die ik deed! Hahahaa. Toch wel lief. Ze heeft Sander en mij geholpen met voeren, en we hebben samen de geitjes en rendieren gedaan. Maar het gekke was, er kwamen maar 2 geiten op ons af? Je gaat het nooit geloven, maar er zaten serieus 3 geiten in het hek vast in een stuk van 15 meter. Wat een gekken! Ik had Sander even geroepen, maar zei dat ik het eerst wel zelf zou proberen, maar helaas. Ik ben veel te voorzichtig. Ik ben zo bang dat ik ze laat stikken! Uiteindelijk heeft Sander ze los gekregen en hebben Kyona en ik als nog kunnen voeren.

Ik ben lekker iets van een aardappelschotel gaan eten, en Kyona kwam nog even hier boven tv kijken. Om 19:00 ging ze slapen en ben ik voor de houtkachel gaan puzzelen.

Oja! Morgen krijgen de "pups" tuigen om. Ze gaan met die dingen de speelweide in om te kijken hoe ze daar op reageren. Leukk! Ik ben beniewd. Ook wil Sander met zijn honden aan de slag, dus ik ga even bij hem kijken :D

Oja, ook wel leuk :) :
De zon gaat op om: 06:12
De zon gaat onder om: 19:34

Slaaplekker allemaal!


  • 12 September 2011 - 20:35

    Gerard :

    Hier ook heeeeeeeeeeel erg rustig

  • 12 September 2011 - 20:36

    Lisanne Van De Mast:

    Not, dus? :)

  • 13 September 2011 - 07:11

    Robin:

    Alles is hier rustig, behalve het weer dan:P.
    Het schoolritme zit er hier al goed in:P.
    Is daar ook alles goed? Ik geloof van wel als ik de verhalen zo lees.
    Nog veel plezier daar!!!!!!!!!

  • 13 September 2011 - 13:55

    Wolter:

    haha mijn nasi?:$
    het ziet er allemaal super leuk uit!:D
    dikkekus van uit Nederland!

  • 13 September 2011 - 20:14

    Lisanne Van De Mast:

    Jaa, mam had het recept van jou "makkelijke-nasi" doorgegeven, die je op de camping gemaakt had. Hij smaakte!! :) xxx

  • 14 September 2011 - 13:09

    Issabel:

    Nu schijnt de zon weer en is het heerlijk vertoeven in de tuin, gisteren heeft het heel erg hard gewaaid. In Tilburg gaat het verder zijn gangetje. Kai zit deze week in de Ardennen met school. Wel druk op het werk maar ja beter te druk dan niets te doen. Veel plezier en tot schrijfs.
    Groetjes vanuit Tilburg

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisanne

Actief sinds 24 April 2011
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 50773

Voorgaande reizen:

08 Februari 2014 - 06 Juni 2014

Nieuw-Zeeland

24 Februari 2012 - 03 April 2012

Stage in Zweden (2)

05 Februari 2012 - 22 Februari 2012

Geiten verlossen in Weesp

06 Januari 2012 - 11 Januari 2012

Weekje Noorwegen

27 December 2011 - 29 December 2011

Citytrip Londen, met Mirth!

01 September 2011 - 30 Oktober 2011

Stage in Zweden

01 Juni 2011 - 10 Juni 2011

Survivallen in Zweden

28 April 2011 - 07 Mei 2011

Curacao here I come!

Landen bezocht: